Foto: Jens Bergstrand

Dagens Industri har utsett Bonnie’s på Bank Hotel till Årets Affärskrog 2018

I 35 år, sedan 1983, har Dagens industri och Di Weekend delat ut Sveriges äldsta restaurangpris, Årets affärskrog. Det var samma år som Di började publicera krogtester varje vecka, då under namnet ”Lunchguiden”.

Igår utsågs Årets Affärskrog för 2018 under en prisceremoni i Bobergs Matsal på NK i Stockholm. Vi är mycket stolta över att kunna meddela att det är restaurang Bonnie’s på Bank Hotel som igår tog emot det prestigefyllda och ärofyllda priset med följande vinnarmotivering:

I den gamla bankhallen förenas klassisk lyx med gangsterromantik. Här samlas gräddan av svenskt näringsliv för att krossa spargrisar i guld och choklad. Di Weekends utmärkelse Årets affärskrog 2018 går till Bonnie's i Bank Hotel. ” – Dagens Industri

”Vi har haft som mål i många år att någon gång vinna det här priset och vi är väldigt glada att vi gjorde det med just Bank Hotel” Vimal Kovac vd Stureplansgruppen

Årets Affärskrog handlar inte om vilken restaurang som får högst betyg. Vinnaren måste även få höga poäng i Di Weekends krogtest och stor vikt läggs även vid faktorer som tillgänglighet, social miljö och det som brukar kallad ambiance. Det ska vara en restaurangupplevelse som känns relevant och ligger i tiden.

Priset delades ut den 27 november 2018