FOODSTOCK LOCKAR INTERNATIONELLA KOCKAR

FOODSTOCK LOCKAR INTERNATIONELLA KOCKAR

Gastronomifestivalen Foodstock bjuder in kockar för att visa upp det bästa inom matlagning och nu står det också klart vilka kockar som arrangerar lördagen och söndagens bankett.

Foodstock bjuder på en rad olika aktiviteter, bland annat en bankett lunch- och middag som lockar internationella stjärnkockar. I ett stort tält med 300 sittplatser dukas det upp med långbord för lunch och middag som hostas av två kockvänner. Nu står det klart vilka stjärnkockar som kommer att hosta banketten.

På lördagen den 31/8 bjuder Niklas Ekstedt och Florencia Abella in den Londonbaserade stjärnkocken Tomos Parry för att tillsammans tillaga lunch och middag. Parry är kökschef och ägare av restaurang Brat i London, restaurangen belönades med en stjärna i Guide Micheline ett år efter dess öppning.

På söndagens bankett den 1/9 får besökare uppleva Paul Svenssons mat-filosofi tillsammans med Ruth Osborne och Christoffer Ekman. Trion har sedan tidigare skapat pop-up restaurangen Retaste, en restaurang som lagar mat på råvaror som annars skulle ha kastats. Lördagen och söndagens bankett förbokas via hemsidan.

Foodstock Erbjuder:

Banketten Lunch/Middag förbokas via hemsidan. Four Hands Menu Lunch/Middag förbokas via hemsidan. Biljetter till festivalen går att köpa på foodstock.se. En endagarsbiljett till Foodstock kostar 500kr och tvådagars 750kr. Barn under 16 i målsmans sällskap går in gratis.

I biljetten ingår båtresan tur och retur till Fjäderholmarna, tillträde till festivalområdet med matmarknad, workshops och barer. Mat och dryckeshäften går att köpa på båten eller när man anländer ön. Mer info om medverkande och de olika sevärdheterna se hemsidan www.foodstock.se eller Instagram foodstock.se.