JOE LABERO MAGIC THEATRE PÅ BERNS

JOE LABERO MAGIC THEATRE PÅ BERNS

Berns är utan tvekan ett etablissemang med rik historia inom kultur och nöje. Nu 30 år senare upprepar sig en magisk historia när Joe Labero gör comeback på Berns med den helt nya showen ”Magic Theatre”.

Det är 30 år sedan Joe Labero slog igenom över en natt på Berns Salonger i Stockholm. En illusionist med gyllene fingrar som tog med sig ett helt nytt scenuttryck, briljans, rock´n roll och en fascinerande scenestetik, en upplevelse och värld som Sverige aldrig tidigare skådat. 30 år senare är Master Joe Labero ett av världens mest aktade namn i magins storslagna värld.

– 1991 hade jag premiär på ”A Magic Night” här på anrika Berns salonger – nu 30 år senare är jag tillbaka. Det blev 657 föreställningar, berättar Joe Labero.

De senaste 20 åren har Joe Labero bott och verkat utomlands, senast Las Vegas, USA dit han återvänder efter årsskiftet. Innan dess kommer han tillbaka till Berns, där allt började, med jubileumsshowen ”Magic Theatre”. Under december ger Joe Labero i sin egen teatersalong på Berns ett begränsat antal uppträdanden med intim, elegant och exklusiv föreställning, där du får komma närmare magin och mystiken än någonsin tidigare. Det bjuds på högklassig fingerfärdighet och oförklarlig magi i Berns anrika lokaler.

– Jag ser fram emot att återvända till magiska Berns Salonger, fortsätter Joe Labero.

Are you ready to believe?

Premiären går av stapeln torsdag 2 december kl. 18.00. Onsdag 6 oktober klockan 10.00 släpps biljetterna till ett fåtal exklusiva föreställningar av Berns via Tickster.

Innan och efter föreställningen är baren öppen för servering av dryck och tilltugg. Efter föreställningen finns det även möjlighet att avnjuta Berns asiatiska julbord som serveras under kristallkronorna i The Ballroom. Bord bokas på www.berns.se. Gäster från föreställningen erhåller vid uppvisande av biljett på plats 150 kr rabatt per person. Berns erbjuder också Joe Laberos gäster förmånliga priser på övernattning på Berns Hotel och Bank Hotel, länk för bokning av detta erbjudande erhålles i bokningsbekräftelsen.