Julmiraklet på Kåken – en julbar extra allt!

Nu tar vi jultraditionen med överpyntade julbarer till Stockholm och presenterar Julmiraklet – en julbar i pop-up-format, som har flyttat in på Kåken, Regeringsgatan 66. Det här är den kitschiga julens högborg, där drinklistan är en hommage till tidernas bästa julkalendrar och julen får synas och ta plats. Som om detta inte vore nog ställer vi till med julquiz, master class i julcocktails och filmkvällar med klassiska julfilmer som ”Home alone” och ”Love Actually”!

De kitschiga julbarerna har under de senaste åren dykt upp här och var i storstäder som London och New York. Nu kommer den nya jultraditionen till Stockholm då vi gör vår version av en överpyntad barupplevelse där man sippar juldrinkar innan julfesten, efter julbordet eller som cocktailstop under shoppingen. Här har vi inte direkt pyntat diskret och försynt, utan maximerat med julkulor, luvor, julbelysning, tomtar och glitter! More is more tänker vi när det är jul en gång om året!

Vår första jul-pop-up, och kanske den julbar i världen som faktiskt är allra närmst Nordpolen, tar plats på Regeringsgatan 66, hos Kåken, Niklas och Le Shed, mellan den 24 november och 25 december.

Bakom baren hittar vi julbartendrarna Marwin Romein och Pontus Jansson, som serverar Holy shots, blandar cocktails som ”Rudolph got lost”,Santa’s fat belly filled with brew n Berry” och drinkar som är ett hommage till några av våra julkalenderfavoriter.

Som final på 2017 års gästspel kommer våra vänner på Le Shed dessutom presentera en julburgarmeny i december och Kåken-gänget bjuder in till filmkvällar med klassiska julfavoriter som ”Home Alone”, ”Love Actually” och ”Sunes jul”.

Julmiraklet förväntas bli en ny tradition och en återkommande julbar i pop up-format som nästa jul kan dyka upp på en helt ny plats!