Supperfamiljen öppnar ny restaurang

Efter många framgångsrika år med den sydamerikanska klassikern Supper på Tegnérgatan i Stockhom, i Visby och i Åre utökas Supperfamiljen nu med ytterligare en restaurang.

Den nya krogen, som är på 800 kvm och har utsikt över Kungsgatan i Stockholm, kommer att bestå av flera matsalar, barer, en bakficka och en terrass. Denna gång blir inriktningen inte sydamerikansk, utan konceptet kommer att bli något helt nytt.

Planeringen av det nya konceptet har pågått i nära två år och projektet är något som Suppers grundare drömt om länge.

”Vi har länge letat efter rätt lokal och äntligen hittade vi ett ställe som har allt vi sökt efter”, säger Martin Karlsson, från Supperfamiljen.

”Vi ser fram emot att fira 10 år som krögare med att öppna en ny favorit för nya och gamla Supper-stammisar”.

Restaurangen börjar byggas vid årsskiftet, men mindre justeringar görs redan från oktober 2017. Planerad öppning av nya restaurangen är i början av 2018.

Supperfamiljen grundades 2008 i Åre av Martin Karlsson, Daniel Holgersson och Philip Larsson. Samtliga Supper-restauranger drivs idag tillsammans med Stureplansgruppen och även den kommande restaurangen på Regeringsgatan 66 är en gemensam satsning.

Information presenteras löpande på www.supper.nu.

Efter tio fantastiska år med flera koncept och utmärkelser, såsom Sveriges första Speakeasy och flertalet Gulddrakar, lämnar Niklas Ekstedt adressen.

Niklas och Stureplansgruppen driver redan restaurangerna Ekstedt, Tyge & Sessil och julbordet på Gamla Riksarkivet tillsammans. Nu börjar planeringen inför ytterligare en gemensam storsatsning.

Allt om Niklas och Kåkens sista månader kommer att presenteras på www.niklas.se samt på Kåkens Instagram. Kåken kommer att leva vidare i ny form och på en ny plats. Mer information om detta kommer under 2018.

För frågor kring Supper:
Martin Karlsson, martin@supper.nu

För övriga frågor kring Niklas, Kåken eller Stureplansgruppen:
Frida Thornberg, frida@indycollective.se