TEATERGRILLEN, FRIPPE OCH CHEZ JOLIE BJUDER IN TILL GEMENSAM TORGFEST

TEATERGRILLEN, FRIPPE OCH CHEZ JOLIE BJUDER IN TILL GEMENSAM TORGFEST

De tre krogarna Teatergrillen, Frippe och Chez Jolie huserar i varsitt hörn av korsningen Ingmar Bergmans gata/Nybrogatan i Stockholm, och den 1 juni gör krogarna gemensam sak för att fira in sommaren med en stor torgfest. Under hela dagen fylls torget med liv, mat och dryck, fest och musik och spännande överraskningar.

Redan vid lunchtid drar festligheterna igång för att sedan hålla på fram tills att solen börjar sänka sig. Torget fylls av musik, både från inbjuden DJ och även live från Rhythm’n’Blues-bandet The Beeters, och det kommer även finnas en Negronifontän, glass- och popcornvagn och en tombola där det lottas ut fina priser.

För den hungrige serveras härlig sommarmat där alla tre köken får briljera med sina egna favoriter. Det innebär bland annat rotisserie, ostron, grillat, Pata Negra skuret direkt från benet och paella tillagad över öppen eld. Till det erbjuds såklart Champagne, cocktails, vin och öl.

Jag är så glad i våra grannar, Chez Jolie och Frippe. Tillsammans med Teatergrillen skapar vi en gyllene triangel - det vill vi fira! Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt än en generös och rolig torgfest fylld med musik, god mat, kall dryck och härliga människor - en dag utomhus på ett levande torg i en underbar stad. Alla är välkomna, kom!”, säger Björn Wahlund, restaurangchef på Teatergrillen.

”När vi tog över Frippe i höstas var en av mina första tankar att jag ville bli kompis med Teatergrillen och Chez Julie och väcka liv i torget. Vi har verkligen funnit varandra och jag både tror och hoppas att det här är början på en lång rad härliga aktiveringar av vårt gemensamma torg. Jag ser fram emot att leva ut min dröm och tillaga en stor paella över öppen eld mitt på torget”, säger Mattias Svensson på Frippe.

”En gång är ingen gång, två gånger är en vana och tre gånger är en tradition brukar man säga. Även om det är första året vi tre gör det här tillsammans så ser vi det redan som en vana. Vi ser fram emot att göra detta till en årlig tradition där vi inviger sommarsäsongen med en gemensam torgfest dit alla är välkomna!", säger Mikael Einarsson på Chez Jolie.

Torgfesten är öppen för alla och äger rum den 1 juni mellan klockan 13–20 i korsningen Ingmar Bergmans gata/Nybrogatan.

Om Teatergrillen
Teatergrillen öppnade som en systerkrog till Riche år 1945 av Tore Wretman. Teatergrillen arbetar med exklusiva råvaror som tillagas i klassisk stil med franska influenser, men i en nytänkande anda. Gästen kan förvänta sig tryggt matsalsarbete och fint värdskap.

Om Frippe
Frippe - Dramatens bakficka är en matbar för alla som drömmer om medelhavet. Menyn består huvudsakligen av små och stora rätter från Spanien men även Italien och Frankrike får vara med på ett hörn. Den nya satsningen är ett samarbete mellan Häxangruppen och Burgsvik Group som sedan tidigare också ansvarar för all mat och dryck på Dramaten.

Om Chez Jolie
Chez Jolie är en fransk bistro grundad av krögaren Mikael Einarsson. Maten är inspirerad av mötet mellan det franska lantliga köket och lyxiga storstadsbistros, med en gedigen vinlista där fokus är på högkvalitativa franska viner.