Thomas Engelhart © Fotograf Peter Knutson

Thomas Engelhart ny styrelseordförande i Stureplansgruppen

Thomas Engelhart har tillträtt som styrelseordförande för Stureplansgruppen och kommer med sin gedigna och internationella erfarenhet från bland annat hotellbranschen, ha en viktig roll i Stureplansgruppen strategiska tillväxtresa.

Engelhart kommer närmast från Scandic Hotels där han var medlem av bolagets koncernledning och ansvarig för det kommersiella, varumärket och kunderbjudande. Han har en lång och gedigen erfarenhet från hotell- och restaurangbranschen och har arbetat strategiskt inom såväl nordiska som internationella bolag.

”Jag ser mycket fram emot att tillträda rollen som styrelseordförande för Stureplansgruppen. Det är ett bolag som har gjort en imponerande resa och som idag har en bred portfolio av restauranger, hotell, konferens-, event- och cateringverksamhet - som alla ligger i framkant och levererar fantastiska gästupplevelser. I rollen som ordförande kommer min fokus vara att stötta VD Vimal Kovac och ledningen i sin strategiska tillväxtresa”, säger Thomas.

Thomas Engelhart kommer fram till augusti jobba som arbetande ordförande och i detta sammanhang aktivt stötta ledning i den dagliga verksamheten, där han främst kommer att fokusera på strategiska driftsfrågor.

”Vi är mycket glada över rekryteringen av Thomas Engelhart som ny styrelseordförande. En viktig del i Stureplansgruppens strategiska plan är att växa inom hotell. Med Thomas långa erfarenhet och kunskap från ledande befattningar, bland annat från några av Europas främsta hotellkoncerner, stärker vi ytterligare vår position inför den kommande expanderingen”, säger Vimal Kovac, VD Stureplansgruppen.

Stureplansgruppen är Sveriges främsta företag inom besöksnäringen och erbjuder förstklassiga mötesplatser för den kvalitetsmedvetna gästen. Företaget är Sveriges största nöjeskoncern och bedriver verksamhet inom restaurang-, nöjes-, kongress-, contract catering-, hotell- och upplevelseindustrin i Stockholm, Göteborg, Visby och Åre.