Europas mest innovativa hotellkedja väljer Stylt

Europas mest innovativa hotellkedja väljer Stylt

Stylt Trampoli fortsätter att växa tillsammans med internationella kunder. Nu står det klart att den svenska designbyrån vunnit uppdraget att designa ett hotell i Düsseldorf för en av hotellvärldens hetaste aktörer: tyska 25hours. Uppdraget består i att skapa ett koncept för kedjans nya hotell i Düsseldorf. Öppningsdatum är beräknat till våren 2018.

Satsningen i Tyskland är del av en pågående internationell expansion för Stylt, som också har projekt på gång i Oslo, Riga och Canmore i kanadensiska Klippiga Bergen.

A MATCH MADE IN HEAVEN

“Det här är ett otroligt spännande uppdrag för oss,” säger Stylts grundare och kreativa ledare Erik Nissen Johansen. “25Hours har stått högt på vår lista över drömsamarbetspartners ett tag nu, och vi känner att det här är verkligen ‘a match made in heaven’. Nu när vi får tillfälle att förverkliga den drömmen siktar vi på att resultatet ska bli något utöver det vanliga.”

PRISBELÖNT KREATIVITET

25hours, som har sju hotell i Tyskland, Schweiz och Österrike, rankas som den europeiska hotellbranschens mest kreativa och dynamiska aktör. Med sitt framgångsrika koncept där unik design kombineras med lokal prägel har 25hours vunnit European Hotel Design Awards fyra år i rad (2011-2014), och dessutom tilldelats Travel & Leisure Design Award och Hotelimmobilie des Jahre flera gånger om.

TYSK EFFEKTIVITET, FRANSK FINESS, SVENSK DESIGN

Stylts första uppdrag för 25hours är att skapa koncept och inredning för ett nytt hotell i Düsseldorf. Hotellet blir den högsta byggnaden i Quartier Central, ett område med starka franska influenser. Mötet mellan tysk effektivitet och fransk finess ligger till grund för konceptet och hotellet som fått arbetsnamnet Das Tour (tornet).

Följ projektets utveckling på stylt.se, eller via Stylts Facebook, Twitter or Instagram (@stylttrampoli).