Ny VD till prisbelönade designbyrån Stylt

Carl-Henrik Lagnefors är den prisbelönta design- och konceptbyrån Stylt Trampolis nya VD. Med ett förflutet från inredningsbranschen såväl som från reklamvärlden ska han leda Stylts arbete på den globala hospitality-marknaden.

Med en stadigt växande andel internationella uppdrag har Stylt förändrat delar av sin organisation. I samband med detta tar Carl-Henrik Lagnefors över VD-rollen i företaget.

Carl-Henrik är utbildad arkitekt vid Chalmers och har många års erfarenhet från arkitekt- och inredningsbranschen, bl.a. som vice VD och affärsområdeschef för inredningsföretaget Senab Interior. Dessförinnan har han bl.a. varit verksam inom reklambranschen.

”Calles erfarenheter från både arkitekt- och reklamvärlden är en perfekt kombination då Stylt verkar i skärningspunkten mellan varumärkesbyggande, kommunikation, design och inredningsarkitektur” säger Stylts grundare Erik Nissen Johansen.

Stylts strategiska och kreativa kärna kommer även fortsättningsvis att finnas i Göteborg. Samtidigt byggs nätverk med underkonsulter runt om i världen för att snabbt och effektivt kunna ta sig an allt större internationella uppdrag.

”Jag har länge haft koll på Stylt och sett vilken enorm potential företaget har, inte minst internationellt” säger Carl-Henrik. ”Mitt första fokus är att arbeta vidare med utvecklingen av medarbetare och organisation, kreativitet och affärsmässighet.”

Samtidigt går Stylts tidigare VD Magnus Rösman vidare till kundsidan och Moment Group.

Stylts internationella satsning har de senaste åren resulterat i ett flertal uppmärksammade projekt i bl.a. Norge, Danmark, Finland, Lettland, Tyskland, Schweiz, Frankrike, Ryssland och Dubai. Samtidigt är man verksam även i Sverige med uppdrag som t ex Scandics nya signaturhotell Downtown Camper och heliskiing-hotellet Niehku Mountain Villa i Riksgränsen. Under 2018 har Stylt dessutom satt nytt rekord gällande antal nomineringar i internationella designtävlingar (se separat pressmeddelande).

För mer information, kontakta:

Carl-Henrik Lagnefors VD, tel: 031-708 68 00, mail: calle@stylt.se

Erik Nissen Johansen, Creative director / founder, tel: 0708-21 88 88, mail: erik@stylt.se

Olle Langenius, styrelseordf, tel: 0704-312177, mail: olle@stylt.se

Stylt är en prisbelönt multidisciplinär byrå som jobbar mot upplevelseindustrin, med fokus på hotell-, restaurang och turism. Genom att jobba gränsöverskridande med en hel rad kompetenser, bland annat koncept-, varumärkes- och affärsutveckling, interiör arkitektur, design, kommunikation och marknadsföring, skapar Stylt de bästa och mest minnesvärda kundupplevelserna i branschen.