Utökade möjligheter med borrad grundläggning

Förstärkningsarbete är ett av Styrud TGB:s verksamhetsområden inom borrad grundläggning. Men den här gången gäller förstärkningen den egna organisationen och Styrud TGB bygger muskler med både kunnande och maskin för att ännu bättre kunna tillmötesgå kundernas önskemål. Stockholmsregionen får nu ett rejält nytillskott.

Kunnig ingenjör

Den 1 juni hängde Andreas Olsson på sig Styrud-jackan för första gången och tillträdde sin tjänst som entreprenadingenjör. Andreas har ansvar för både försäljning och att driva projekt tillsammans med företagets erkänt kompetenta borrare och arbetsledare. Den 33-årige Solna-bon har själv jobbat som borrare i drygt 10 år, bland annat ett par år på Styrud TGB (dåvarande TGB Borrteknik AB). Med detta i bakfickan, har han skaffat en stabil grund att stå på i branschen. Efter att ha lagt några intensiva år på att studera till anläggningsingenjör parallellt med arbete på Züblin Scandinavia AB, är han nu redo för utmaningen som entreprenadingenjör i Styrud TGB. Det är mycket på gång i Stockholmsregionen och det blev rivstart för den nye medarbetaren med projektplaneringsmöte direkt.

- Jag ser fram emot många intressanta projekt, säger Andreas.
Det kommer helt klart att bli fullt upp, men det blir extra kul att få uppleva helheten i och med att jag kommer att vara med från anbud till färdigt projekt, fortsätter han.

Mångsidig entreprenadmaskin

Denna förstärkning i organisationen sker samtidigt som Styrud TGB får hem sitt senaste tillskott i maskinparken. Från Global Drillings fabrik i Italien har i dagarna denna skönhet, en splitter ny MDT230B Multipurpose Drill, hämtats hem till Sverige.

- Den här entreprenadmaskinen är en mycket stark allroundmaskin, som klarar många typer av våra tuffa uppdrag, säger Johan Blomdahl, VD för Styrud TGB. Detta blir ett mycket viktigt tillskott, som bland annat kommer att användas till borrhålsanslutningar och borrade pålar.

Kontakta Andreas om du vill diskutera grundläggning och entreprenadborrning:
E-post andreas.olsson@styrud.se

• grundläggning och bergarbeten