Subtopia bjuder på gratis cirkusföreställning på Alby torg

Efter tredje gången gillt börjar det väl bli en tradition? Den 8 och 9 juni bjuder Subtopia alla som har vägarna förbi på en cirkusföreställning med svindlande akrobatik och med efterföljande prova-på. I år är det cirkuskompaniet Kaaos Kaamos som intar Alby torg på fredagen och Albyberget på lördagen.

Kaaos Kaamos består av sex individer med olika bakgrund och styrkor. Alla vill bygga torn och göra volter ovanpå varandra. Men däremellan uppstår en del missförstånd eftersom alla pratar olika språk. Publiken bjuds på fascinerande skicklighet i parakrobatik i kombination med humor och dråpliga situationer. Efter föreställningen får den som vill prova på cirkusövningar och roliga trix.

Utomhusföreställningen i Alby är en riktig höjdpunkt för oss. Det är ett av de tillfällen då vi verkligen kan möta vår närpublik och glädjas tillsammans åt de unga cirkustalangerna som haft residens på Subtopia. Cirkeln sluts på bästa tänkbara sätt, säger Elin Borrie, biträdande platschef.

Tid och plats:
fredag 8 juni kl 15.00, Alby torg
lördag 9 juni kl 13:00, Albyberget vid lilla fotbollsplanen Rådmansbacken 11.

Föreställningarna genomförs med stöd av Botkyrkabyggen, Mitt Alby och Hyresgästföreningen. Botkyrka kvinnoverksamhet bjuder på fika vid lördagens föreställning.

Kaaos Kaamos bildades 2016 och består av Johan Sjölund, Erik Glas, Erika Ahola, Perry Rudolph, Mikaela Valencia Veide och Anouck La Roy och kommer från Finland, Tyskland, Chile, Sverige, Frankrike och Nya Kaledonien.