Subtopias inkubator Klump del av Botkyrkas åtgärdspaket för småföretag

Subtopias inkubator Klump blir del av Botkyrka kommuns åtgärdspaket för det lokala näringslivet. Egenföretag och småföretag med upp till fyra anställda får kostnadsfri rådgivning och coachning om hur du överlever den ekonomiska nergången.

Det ekonomiska läget är ansträngt, inte minst för alla småföretag. Subtopias inkubator Klump ställer nu tillfälligt om och utökar sitt uppdrag för att hjälpa Botkyrkas egenföretagare och småföretagare inom ramen för kommunens åtgärdspaket för det lokala näringslivet. I och med att Klump har gedigen kunskap om egenföretagande och småföretag kan de vara med och stötta där det behövs.

Dessa småföretag kan få stöd av Klump

Är du egenföretagare eller småföretagare i Botkyrka med max fyra anställda kan du få kostnadsfri rådgivning och coaching hos Klump. Skicka ett mail till klump@subtopia.se så återkommer vi med en tid för ett digitalt möte eller telefonmöte.

Detta får du hjälp med

Statliga stöd:
Korttidspermittering, vilande företag, reducerad hyra, sänkt arbetsgivaravgift eller skjuta upp skatten? Vi hjälper dig reda ut de olika åtgärderna och vad som passar din verksamhet.

Besparingar och nya intäkter:
Coachingsession med fokus på hur du kan ställa om din nuvarande situation till att bli hållbar på kort och lång sikt.

Du kan även läsa om statliga stöd och åtgärder på Verksamt.se.

Läs mer om Subtopias inkubator Klump.

Martin Q Larsson
Inkubatorchef Klump
martin.qlarsson@subtopia.se

Fler stöd till företag i Botkyrka

Nyföretagarcentrum i Botkyrka ger precis som Klump kostnadsfritt stöd för företag med 0 – 4 anställda. Här kan du läsa mer om det och boka en tid: www.nyforetagarcentrum.se/botkyrka.

Har du ett företag med 5 – 50 anställda kan du vända dig till Tillväxt Botkyrka. Hos dem kan du kostnadsfritt boka rådgivning och även personligt stöd till uppsagd personal: https://www.tillvaxtbotkyrka.se/covid-19

• nyföretagande
  • corona
  • covid-19

SUBTOPIA – centrumet för kulturproduktion och upplevelser i Botkyrka

Subtopia i Alby, Botkyrka, är 15 000 kvm kreativt centrum för konstnärer, artister, filmare, musiker, graffitimålare, cirkuskompanier, studenter, producenter, sociala entreprenörer och andra kreativa företagare. Vi driver Sveriges scen för samtida cirkus, Hangaren, en av Stockholmsområdets största studior för film och tv-inspelningar och produktionsrep och hyr även ut andra studior och lokaler. Med samarbetspartners världen över är vi även del av det internationella nätverket Trans Europe Halles. Subtopia är centrum för Botkyrka kommuns satsning på kultur och kreativa näringar och en del av kommunalägda Upplev Botkyrka AB.