Häng med Suicide Rescue på Skandinaviens största Halloweenfestival och parad!

Lördagen den 1 November arrangeras för fjärde året i rad Shockholm, Skandinaviens största Halloweenfestival och parad. Över 2 000 barn och vuxna i alla åldrar deltog förra året och succén förväntas upprepas i år igen. Suicide Rescue är stolta medarrangörer och tillsammans med Barncancerfonden utgör de en av de officiella välgörenhetsorganisationer som Shockholm i år stödjer.

På plats i Kungsträdgården, i centrala Stockholm, kommer Suicide Rescue finnas närvarande i ett av tälten under hela dagen för att inspirera och engagera barn och ungdomar till att våga dela med sig av sina rädslor på vår ”Wall of Fears”.

"Halloween handlar inte bara om pumpor och Trick-or-treats, utan även om monster, spöken och andra läskiga saker, vissa mer skrämmande än andra. Alla har vi rädslor, vissa oskyldiga medan andra rädslor tar över och påverkar våra liv på ett begränsande och destruktivt sätt”, säger Johan Sjöholm, generalsekreterare för Suicide Rescue.

Han fortsätter: "Det är otroligt viktigt att inte låta rädslor i olika former få fäste inuti en själv, något som Suicide Rescue framöver aktivt kommer arbeta med, och därför känns det både viktigt och naturligt för oss att vara en del av Shockholm."

Under årets läskigaste halloweenfestival kommer man även kunna skapa sin egna halloweenkostym, sminka sig monstrigt fin, prova på pumpaskärning, övervinna sin höjdrädsla med klättervägg för barnen, prova på att skapa musik, bli DJ, sjunga och mycket annat kul. Vid 16.00 till 16.30 är det ”Costume Cat Walk” med en omröstning om bästa kostym. Paraden utgår från Kungsträdgården vid 17.00 och går längs med Skeppsbron in till Gamla Stan och tillbaka. Ca 18.00 till 20.00 är det efterfest i Kungsträdgården; här kommer scenen att fyllas med kusligt roliga framträdanden. Sveriges största och läskigaste fiskdamm kommer också att finns på plats.

Varmt välkommen till ett oförglömlig Halloweenfirande!