​Nya Volvo V60 Cross Country nu hos Sunfleets bilpooler

I början på sommaren släppte Volvo nya Volvo V60 Cross Country. Den är starkt efterfrågad och en nyutvecklad Cross Country version av den populära storsäljaren Volvo V60. För alla som är intresserade av att köra den nya Volvo V60 Cross Country finns redan nu 20 miljöklassade bilar i Sunfleets bilpooler runt om i Sverige.

Tidigare i våras berättade Volvo Car Sverige att man stärker samarbetet med Sunfleet med ett nytt grafiskt utseende och en tydligare koppling mellan Volvo och Sunfleet. Nu kommer ytterligare en fördel med samarbetet mellan Volvo och Sunfleet. Redan nu får Sunfleets medlemmar tillgång till den nya Volvo V60 Cross Country med miljöklassade motorer.

– Det här är ett bra tillfälle för den som funderar på att köpa den nya Volvo V60 Cross Country, att testa den i verkligheten, men också för alla som intresserade av att köra vår allra senaste modell, säger Peter Algurén, vd för Sunfleet.

Den nya V60 Cross Country speglar Volvos skandinaviska arv där längtan till natur och äventyr är centrala element. Den förenar en sportig, bekväm och uppkopplad körupplevelse med friheten att utforska nya horisonter. Cross Country bilar är en del av Volvos arv och den första versionen kom redan 1997.

– Hos Sunfleet har vi alltid nya, moderna och säkra bilar i olika storleksklasser. En av fördelarna med att vara med i en bilpool är att man har tillgång till olika bilar för olika behov när man behöver dem. Att vi dessutom är först med miljöklassade versioner av nya Volvo V60 Cross Country är en glädjande bonus för våra medlemmar, säger Peter Algurén, VD för Sunfleet.

I dagarna kommer 20 miljöklassade Volvo V60 Cross Country till några av bilpoolerna i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Sunfleet startades 1998 som ett utvecklingssamarbete mellan Volvo och Hertz. 2011 blev Sunfleet ett eget bolag som idag finns på 44 orter i Sverige.

Bolaget är verksamt i Sverige, Norge och Danmark.

Sunfleet är miljöcertifierat enligt ISO 14001. För mer information besök gärna www.sunfleet.com