40 utställare på Trädgårdsfestivalen i Rottneros Park

40 utställare på Trädgårdsfestivalen i Rottneros Park

12-13 juli är det Rottneros Park du ska vara. I parken denna helg äger Trädgårdsfestivalen rum för sjätte året i rad. Det blir över 40 utställare i parken där du kan köpa kvalitetsväxter billigt. Programledaren, för Ring så spelar vi, Lisa Syrén kommer att ha Trädgårdsprat från scenen med trädgårdsprofiler. Lär dig mer om trädgård eller ställ en fråga om just din växt,

En annan känd radioröst Maj-Lis Pettersson är också med på Trädgårdsfestivalen. Maj-Lis  har i många år hunnit svara i radions Odla i P1 på ett oändligt antal frågor om varför växter verkar konstiga och sjuka. Växtskydd är hennes specialitet och hon är hortonom och statskonsulent på Sveriges Lantbruksuniversitet i Uppsala.

Tony Johansson som vann trädgårdskampen i SVT kommer också till Rottneros Park i helgen.

Det bjuds på musik av Sara Varga och Nick Borgen. I Carl Eldhs Parterr spelar en stråkensemble.Den prestigefulla tårttävlingen mellan hotellen i Sunne äger rum på lördag. Den tuffa men tårtglada juryn består av Lisa Syrén, Terje Thoresen, Göran Bengtsson och Hasse Andersson. Göran Bengtsson gör guidningar i parken båda daggarna.