Fasadshow på Rottneros herrgård

Dans, teater och modern teknik lyser upp Rottneros herrgård i Sunne i den spektakulära fasadshowen Light Without Borders, lördag 4 september kl 20. Parken öppnar redan kl 17 och inträdet är gratis.

Videomapping och visuella effekter, synkroniserat med dans och berättande, bäddar för en magisk kväll när mörkret faller över parken. Sagan får liv på och framför herrgårdsbyggnaden.

Dansare från Sunne kulturskola och Nome kulturskola i Norge, professionella dansare samt teaterelever från Unga Västanå medverkar.

Multimediaföreställningen arrangeras inom ramen för det internationella kulturutvecklingsprojektet CUPIDO: Interreg VB North Sea Region Programme. CUPIDO består av 14 partners i 6 länder runt Nordsjön. Länsstyrelsen Värmland leder projektet där Sunne kommun, Rottneros park, Region Värmland och Nome kommun är partners.

Det händer mer i Sunne samma helg. Mårbacka arrangerar Äpplets dag och det är Veteranfordonsdag på Sunne Hembygdsgård, lördag 4 september. Söndag 5 september är det Skördefest i Rottneros park vilket avslutar parksommaren.

Pressen hälsas välkommen till en presskonferens där vi berättar mer om fasadshowen och helgens aktiviteter i Sunne. Medverkar gör Magnus Holmvik, Rottneros park, Linda Schagerström, Sunne kulturskola, Linnea Benneberg, Unga Västanå och representanter från Sunne kommun.

Tid: måndag 30 augusti, kl 10.30.

Plats: vi startar utanför entrén till Rottneros park.

Magnus Holmvik
Trädgårdsmästare, Rottneros park