Första spadtaget för ny förskola i Sunne

Barn från Östra förskolan och kommunstyrelsens ordförande i Sunne, Gunilla Ingemyr, tar första spadtaget för den nya förskolan på Torvnäs, torsdag 16 mars, kl 10.00.

Torvnäs förskola, med plats för 108 barn, byggs för att vara hållbar och lönsam på lång sikt. Kommunfullmäktige tog beslutet 6 mars. Projektet genomförs i partneringsamverkan där ByggDialog är totalentreprenör och Sunne kommun beställare.

I totalsumman 43,6 miljoner kronor är allting inkluderat, även inventarier och en pedagogisk utemiljö. När förskolan står färdig kan några tillfälliga förskoleavdelningar i centrala Sunne avvecklas, bland annat förskolorna Åmberg, Hea och Östra förskolan. Östra förskolan har då kvar några avdelningar och en mottagningsenhet.

Med från Sunne kommun är även kommunchef Berit Westergren, tf verksamhetschef för barns lärande, Anna Ullenius, förskolechef Pernilla Larsson och projektingenjör Maja Hallberg.

Från ByggDialog medverkar produktionschef Niklas Nilsson och projektledare Emma Blomgren.

Pressen hälsas välkommen.

Anna Ullenius
Tf verksamhetschef barns lärande, Sunne kommun
tel 0565-160 47, 070-103 02 32