Fryksdalsdansen 28-31 juli

Fryksdalsdansen 28-31 juli

Fryksdalsdansen

– årets stora dans- och nöjesfestival –

Årets Fryksdalsdans i Kolsnäsparken startar på onsdag.  Självklart är artisterna och banden som uppträder riktiga publikmagneter.  Timo Räisänen som har varit etta på Trackslistan med låten Outcast, kommer. Det gör också Timoteij,  Style, Brolle och Lasse Stefanz och Playtones för att nämna några.

Fryksdalsdansen har allt.  De danssugna svänger loss till tonerna från Blender, Perikles, Streaplers, Scotts, Arvingarna m.fl. Streaplers har nyligen fått pris som Sveriges bästa dansband. Vinnarna i Dansbandskampen Playtones spelar på Bryggan.
PÅ artistsidan ser det spännande ut. Style (med klassikern Dover-Calais) har återuppstått och besöker Fryksdalsdansen.  Gör dig redo för en riktig nostalgi-tripp.  Succétjejerna Timoteij från Melodifestivalen kör sin show enda show i Värmland på torsdag: Populäre Björn Rosenström uppträder enligt tradtion på lördag. Brolle uppträder med sin häftiga show på onsdag.
Självklart blir det även i år - varje kväll - Karaoke i serveringen och Willy Landstedt håller i musiken i schlagertältet.  Det blir också disco i både Verkstan & Grottan under Fryksdalsdansen.
Det är 24:e gången som Fryksdalsdansen hålls i Sunne.  Folkfesten som varje år har en publik runt 20 000 personer.  Arrangören hoppas även i år på en storpublik.
– Vi har många besökare i alla åldrar som kommer tillbaka år från år. Flera festivaler har haft mindre besökare i år men med det starka program vi har i år tror jag att det även i år kommer mycket folk till Sunnel, säger Reine Flodin, VD vid Sunne Turism.
–

Årets program

Här är programmet i sin helhet.

Onsdagen 28 juli
Scenen: Brolle
Dansbanan: Lasse Stefanz
Bryggan: Blender, Perikles, Playtones

Torsdag 29 juli

Scenen:Timoteh, Style, Månsson all stars
Dansbanan: Streaplers
Bryggan: Casanovas, Scotts, Vagabond

Fredag 30 juli

Scenen: Timo Raisänen
Dansbanan: Ole Ivars
Bryggan: Arvingarna, Wahlströms, Divine

Lördag 31 juli
Scenen: Björn Rosenström
Dansbanan: Torgny Melins
Bryggan: Date, Barbados, Nova

För ytterligare information se www.fryksdalsdansen.se eller kontakta Reine Flodin, VD vid Sunne Turism.

E-post: reine.flodin@sunne.se

INFO/FRYKSDALSDANSEN

Sunne Turism har till uppgift att marknadsföra och utveckla turismen i Sunne.