Halv åtta hos mig i Sunne

En Sunnevariant på tv-programmet "Halv åtta hos mig" drar igång den 10 november. Syftet är att skapa nya möten mellan människor.

Alla från gymnasieåldern och uppåt kan vara med. Anmäler sig gör man till projektet "Ett öppnare Värmland".

– När vi fått in anmälningarna lottar vi ihop grupper om fyra personer som sedan träffas och umgås hemma hos varandra under fyra vinterkvällar. Värden för kvällen bjuder på en enklare middag. Första tillfället är den 10 november och den inbjudan samordnar och skickar vi ut till deltagarna. Övriga tre datum bestämmer deltagarna själva i gruppen, men senast 23 mars 2014 ska alla ha varit hemma hos varandra, säger Anna Blomquist, tillväxtstrateg i Sunne kommun.

"Halv åtta hos mig" i Sunne avslutas med en aktivitet där alla grupper träffas tillsammans för att ytterligare vidga bekantskapskretsen.

– Vi vill skapa nya sätt att mötas på och underlätta möjligheten att stifta nya bekantskaper. Det här är ett sätt vi vill testa.

Senast 18 oktober ska anmälan göras på www.sunne.se/halvatta eller via e-post britt-inger@ettoppnarevarmland.nu eller tel tel 070-417 58 69.

– Vi hoppas att många tycker det här är kul och anmäler sig. Det är på många sätt berikande att träffa nya människor, säger Birgitta Barrefors Ivansson, processledare i EU-projektet "Ett öppnare Värmland".

Anna Blomquist
Tillväxtstrateg, Sunne kommun