Inge Bråten Memorial – duellen mellan Northug och Hellner!

Söndagen 1 juli kl 16.30 körs Inge Bråten Memorial – en hyllning till framlidne förbundskaptenen på skidor Inge Bråten – i centrala Sunne, där startfältet är svenska- och norska skideliten.

Startfältet är "toppat" med spjutspetsarna Petter Northug och Marcus Hellner i en förmodad vass duell när finalen avgörs…

Kampen avgörs inne i centrala Sunne på rullskidor och det blir heatförsök tills vi når en slutlig final bland herrar och damer.

Charlotte Kalla förgyller damfajten, men startfältet på damsidan har många unga, hungriga tjejer som vill visa vad det går för bland annat Stina Nilsson, juniorvärldsmästare.

– Det känns otroligt bra med det startfält vi fått ihop. Efter idogt pysslande har vi helt enkelt de bästa med och för alla som är intresserade av fart och fläkt i kombination av folkfest är det bara att dyka upp i Sunne, säger Andreas Slätt, projektledare och PR-ansvarig.

Ifjol kom det 12 000 människor som kantade Sunnes gator och njöt i solgasset.

– Vi är självfallet väderberoende som alla arrangörer av uteaktiviteter är, men vi kan med garanti lova ett spännande event. Vi kastar också in ett par "vilda jokrar" i form av Lasse Kronér och Claes Malmberg som håller "låda" före, under och efter rullskidsracen. Vi vill betona att det är fri entré och alla är varmt välkomna, säger Slätt.

Tävlingarna startar 16.30 och är klara 19.15. Arrangör är Sunne Arenaförening.

Kontaktpersoner Inge Bråten Memorial:
Kjell-Erik Kristiansen, Race Coordinator: 0047 465 428 20
Andreas Slätt, projektledare och PR-ansvarig: 0046 767 677 072