Överfullt Sunnetåg - 430 personer på ingång

Ibland inträffar det oväntade! Det nya systemet som räknar antalet bokningar på SunneTåget har den här gången inte riktigt fungerat som det ska. Så i stället för 150 bokade platser, som systemet visade, har vi 430 personer som vill åka till Sunne på lördag!

– Det är helt fantastiskt och härligt att så många människor vill åka med SunneTåget!!! Vi har nu jobbat febrilt på att lösa transport för alla. Vi hade 220 platser från början och har fått tag på ytterligare en tågvagn. Plus att vi kompletterar med två bussar. Så det kommer att bli mer folk än vanligt i Sunnes butiker och på resan. Vi fick ett problem, som först var en jobbig upptäckt, men som vi nu löst tillsammans här i Sunne. Vi gör allt vi kan för att våra resenärer ska känna att de får en härlig upplevelse på lördag, säger Sunne kommuns näringslivsutvecklare, Kristina Lundberg.

För att det inte ska bildas för långa köer på stationen är det extra viktigt att resenärerna har med utskrivna biljetter och kommer i god tid före avgång. Alla resenärer är kontaktade via e-post.

På lördag, 31 augusti, är Selma spa+ och Sunne Turism värdar på tåget.

Kristina Lundberg,
Näringslivsutvecklare, Sunne kommun
tel 0730-70 32 54
kristina.lundberg@sunne.se

Linda Isaksson, projektledare
tel 070-239 11 19

Fakta om SunneTåget
En lördag i månaden körs SunneTåget - med olika värdar och olika erbjudanden varje gång. Tåget är gratis att åka med och arrangeras i samverkan mellan centrumföreningen SKUTT, Sunne kommun, Sunne näringsliv och Sunne handel. Det första tåget gick 2 mars. Övriga datum 30 mars, 27 april, 1 och 29 juni, 27 juli, 31 augusti, 28 september, 26 oktober, 30 november, 28 december.

Resenärerna kliver ombord i Karlstad eller Kil. Varje resa är unik eftersom olika tågvärdar ansvarar för upplevelserna ombord. Resenärerna får aktuella specialerbjudanden som gäller mat, shopping, nöje och kultur. Resetider: från Karlstad kl 09.06, från Kil kl 09.19 i Sunne kl 09.58.

Returresa från Sunne kl 15.30, i Kil kl 16.00 och i Karlstad kl 16.23.

Hållplatser: Karlstad - Kil - Sunne

SunneTåget finns på Facebook. Information och bokningar: www.sunne.se/sunnetaget