Delar av klass NA17 och SA17 som läser moderna språk spanska.

​Sunne gymnasieskola/Broby satsar på Sunnes ungdomar - ger möjlighet att läsa ekonomi

Det är de elever som börjar läsa de högskoleförberedande programmen till hösten som kommer ha möjlighet att läsa kurserna: Företagsekonomi 1 och 2, Privatjuridik och Rätten och samhället.

-Vi har sett att det finns en efterfrågan på möjligheten att läsa ekonomi och därför gör vi nu den här satsningen. Säger Ronnie Palmquist, Rektor Sunne Gymnasieskola/Broby.

Man kommer alltså ha möjlighet att läsa Samhällsvetenskapsprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet och i sitt individuella val välja bland kurserna Företagsekonomi 1 och 2, Privatjuridik och Rätten och samhället.

-Det blir som det bästa av två världar, både bredden i de högskoleförberedande programmen men även möjligheten att utveckla färdigheter inom ekonomi- och juridik, säger Karin Lundkvist, Studie- och yrkesvägledare, Sunne Gymnasieskola/Broby.

Möjlighet till mer information under Framtidsdagen 2018

Den 13 april kommer Sunne Gymnasieskola/Broby tillsammans med Näringslivsenheten på Sunne kommun att anordna Framtidsdagen för årskurs 6-9 i Sunne.

- Kvällen innan, den 12 april klockan 17.30, håller vi dessutom ett föräldramöte där vi informerar om Sunnes satsning för att möta elevernas efterfrågan men även allmän gymnasieinformation. Alla blivande gymnasieföräldrar är välkomna! Säger Karin Lundkvist, Studie- och yrkesvägledare, Sunne Gymnasieskola/Broby.

Sunne Gymnasieskola arbetar ständigt med att utveckla sina utbildningar för att möta Sunnes ungdomar och branschens efterfrågan. All utbildning utvärderas kontinuerligt så att den håller hög kvalitet, vilket också bekräftades av skolinspektionens höga betyg vid sin senaste inspektion.

- Vi är måna om att alla elever som studerar här och som ska studera här vet att de får en kvalitativ gymnasieutbildning. Säger Ronnie Palmquist, Rektor Sunne Gymnasieskola/Broby.