Anneli Jansson, kommunikationsstrateg på Sunne kommun, tog emot Publishingprisets staty och diplom för filmen "Det bästa med Sunne" på onsdagen. Filmen är gjord i samarbete med Karl och Moa.

Sunnefilm vann Publishingpriset

Sunne kommun tilldelades på onsdagen 17 november Publishingpriset 2021 för filmen "Det bästa med Sunne" i kategorin ”Filmer som marknadsför företag och verksamheter”. Filmen är gjord i samarbete med Karl och Moa.

Sunne kommun har varit nominerad fyra år i rad och nu blev det guldvinst.

Filmen som ingår i serien ”Det bästa med Sunne” vann med motiveringen: ”För en inspirerande film, fint klippt med kontrasterande miljöer som skapar spänning i berättelsen”.

Juryn består av kommunikationsproffs.

– Det är fantastiskt att få det här kvittot från juryn. Vi försöker med Sunnebornas hjälp förmedla den känsla som finns här och uppenbarligen når vi fram med det vi vill säga. Med filmerna bidrar vi också till att föra berättartraditionen i Sunne vidare. Just idag kan vi faktiskt kalla oss bäst i Sverige. Det känns riktigt härligt. Vi har jobbat hårt för det här, säger Anneli Jansson, kommunikationsstrateg i Sunne kommun.

Sju filmer var i final i kategorin ”filmer som marknadsför företag och verksamheter”. I kategorin ”filmer som marknadsför destinationer” var även filmen ”Så som i Sunne” nominerad.

Här är vinnarna: Publishingpriset 2021

– Samarbetet med Sunnefilmarna Karl och Moa är kreativt och roligt och fungerar jättebra. De har stor del i det här priset.

Har du frågor kontakta

Kommunikationsstrateg, Sunne kommun
0565-164 14, 070-236 34 65
anneli.jansson@sunne.se
sunne.se, facebook.com/sunnekommun

Publishingpriset är den äldsta heltäckande kommunikationstävlingen i landet och delas ut för lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Juryn består av fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister och redaktörer. De granskar, värderar och jämför tävlingsbidragen, som bedöms utifrån ett antal kriterier. Vinnarna får – förutom äran – en statyett samt diplom.