Sunnes fritidshusägare bjuds in till picnic

Sunne kommun bjuder in fritidshusägarna till en hälsoinriktad, lokalproducerad picnic i Rottneros park, söndag den 8 juli, kl 15.00-16.30, i samband med den stora Trädgårdsfestivalen i Rottneros park som pågår 7-8 juli.

Sunne kommun vill under lättsamma former ta reda på hur fritidshusägarna trivs i Sunne, vad som fungerar bra eller kan bli bättre och vad som skulle kunna få dem att flytta till Sunne permanent?

Pressen hälsas välkommen.

I Sunne finns ca 800 fritidshusägare från många olika länder förutom Sverige. Cirka 200 fritidshus har ägare från annat land, exempelvis Norge, Belgien, Tyskland, Danmark, Storbritannien, Indien, USA, Österrike, Färöarna och Hongkong.

Aktiviteten ingår i den inflyttningsstrategi som Sunne kommun arbetar med. På många små orter i Sverige händer samma sak, flyttströmmarna går till storstadsområdena. Sunne tar nu fram blåstället för att få en annan utveckling. När storstadens trängsel blir tröttsam och människor börjar längta efter en enklare tillvaro – då ska Sunne vara ett alternativ.

Sunne kommun ger sedan april ut ett nyhetsbrev som vänder sig till alla som är nyfikna på Sunne och vill veta vad som är på gång. Det kommer tre-fyra gånger per år. Den som vill ha nyhetsbrevet registrerar sig på Sunne kommuns webbplats www.sunne.se/nyfiken

Har du frågor kontakta
Anna Blomquist