En intensiv höst med solen i centrum!

En intensiv höst med solen i centrum!

Nu är höstens mässor avklarade och gensvaret från våra besökare har varit fantastiskt. Vi har medverkat på Äldreomsorgsdagarna på Älvsjömässan, FSB 2015 i Köln och Kvalitetsmässan på Svenska mässan i Göteborg. Vår monter har varit välbesökt och det var många som tog chansen att få avkoppling, glädje och energi hos oss i vår solmiljö.

Nu är det en intensiv period för oss, ett bevis på att sol, värme och avkoppling behövs. Många människor har en hektisk period på jobbet nu inför jul och soltimmarna ute är få. Att kliva in i ett solrum med ljus, ljud, värme och interiör gör besöket till en helhetsupplevelse. Det är lätt att koppla av under besöket och känna att man får mer energi efteråt.

Några som kan erbjuda solljus från och med i höst är Stadsgårdsbadet i Jönköping, Öjagårdens äldreboende i Piteå och om ett par dagar kommer även Tomelilla simhall kunna erbjuda sina besökare en solmiljö med västkusttema.

Det gäller att tänka utanför boxen ibland och det är kul att kunna berätta om Högskolan Väst i Trollhättan som fått sin första solsimulator. Det är PTC - Produktionstekniskt Centrum, som erbjuder studenter och personal att slå sig ned med en kopp kaffe eller bara umgås i en solmiljö. Här finns studenter från olika delar av världen och för de som inte upplevt våra solfattiga månader tidigare kanske ljuset är extra skönt.

Nu finns också möjlighet för er som bor i, eller har vägarna förbi, Färjestaden på Öland att besöka nyöppnade Sommarpalatset. Sommarpalatset är öppet för allmänheten och här njuter besökare i ett solrum inspirerat av Ölands natur, se bilden.