Tropisk miljö hos Brattåsgårdens Äldreboende i Kållered

Brattåsgårdens äldreboende har nu fått sitt Tropiska paradis

Brattåsgården’s äldreboende i Kållered har nu fått sitt Tropiska paradis installerat. Enhetschef Yadgar Zuhdi har entusiastiskt planerat och förberett för en tropisk strand i egna lokaler. Ljus och värme är nu ett efterlängtat mål för de boende. Denna sol lyser som sagt hela året med solens hela spektrum med ljus och värme.

Personalen var lyriska vid genomgång av det färdiga solrummet. Många egna idéer för hur man skall mysa till solstunden framkom. Underbart att se glädjen i deras ögon. Många boenden upptäcker att solrum inte bara ökar välbefinnande hos de äldre, utan även skapar bättre miljö för personalen. Det finns även studier som påvisar minskad sjukfrånvaro hos anställda tack vare det hälsofrämjande solljuset från Sunwell. En vacker panoramafondbild av ljusreflekterande tyg, bambu, massiva träväggar, pergola, vitputsat hus, fina växter till tropiskt paradis med glittrande hav, palmer och där de boende med släktingar kan träffas och koppla av. Solsystemet Trippel belyser hela strandområdet och skapar en känsla att befinna sig på semester på riktigt. En positiv miljö som kommer att glädja många och skapa en en möjlighet för en stunds avbrott i vardagen. Som främjar hälsa och välmående.

Magnus Nilsson

VD Sverige och Export