Gå direkt till innehåll
Efter skidåkningen kan det vara skönt att unna sig en skön stund i den varma solen från Sunwell

Solterapi och tropisk drink istället för afterski

Den som hade sett fram emot att gå på afterski under sin skidresa i vinter fick tänka om. Antalet gäster på restauranger begränsas och afterskiverksamhet uteblev helt.

Många hotellanläggningar står med outnyttjade afterskilokaler och uteblivna intäkter. Nu gäller det att tänka utanför boxen och erbjuda säkra alternativa lösningar till skidgäster. Istället för party och fest finns möjlighet att fokusera på exempelvis familjer och aktiviteter för slutna sällskap.

- Ett alternativ kan vara ett tropiskt paradis med en mjuk sandstrand framför ett glittrande hav, kantad av exotiska palmer där besökare kan njuta ett varmt solljus inomhus efter en dag i backen eller skidspåret, säger Mirka Storm, försäljningsansvarig för Sunwell.

Mirka Storm fortsätter:

- Hotell kan servera exotiska drinkar, kall läsk eller öl på stranden istället för afterski-baren. Solanläggningen kan bokas säkert av slutna sällskap eller familjer.

Sunwell solsystem är helautomatiskt och kräver inga extra resurser. Komplett solmiljö med sandstrand kan bli en fast installation eller byggas som en tillfällig solhörna med bara fondvägg och konstväxter.

Sunwell har mångårig erfarenhet att bygga solrum och solmiljöer på hotell, wellness-företag, spas, badhus mm. där kombinationen uppiggande solljus, skön värme, fläktande havsbris, behagliga dofter, lugnande bakgrundsljud och mjuk sand mellan tårna får besökare att slappna av och koppla bort vardagen totalt.

För ytterligare information, vänligen kontakta Mirka Storm, Marknads- och Försäljningsansvarig för Sunwell på Ircon Drying Systems AB, tel. +46 (0) 766 104956.

Kategorier

Sunwell bygger specialutvecklade solsimulatorer och solrum där människor kan stärka immunförsvar, få ny energi och må bra. Sunwell solsimulator skapar artificiellt solljus som kan mäta sig med originalet, med den fördelen att mängden UV-strålningen är filtrerad till låga nivåer.

Solterapi i ett av Sunwell solrum erbjuder mer än ljus, värme och en inspirerande miljö – den har flera positiva hälsoeffekter, skapar mervärde för företag och kan minska sjukskrivningar.

Sunwell sprider ljus och värme inom olika områden som friskvård, hotell, spa, badanläggningar, massage- och yogastudios, äldreomsorg, restaurang, högskolor mm. Sunwell’s solstrålar lyser inte bara i Sverige, utan har nått ut även till flera länder i Europa och Nordamerika.

Bernt Grönroos

Presskontakt Project Manager Sverige och export 0521 - 777 203

Get that sunny feeling!

Sunwell levererar specialutvecklade solsimulatorer och solrum/solmiljöer med syftet att genom solterapi öka välbefinnandet, ge avslappning och bistå med flera positiva hälsoeffekter.

Sunwell solsimulator är helt unik, då den efterliknar naturligt solljus med solens hela ljusspektrum, inklusive värmen och solkänslan, med den fördelen att mängden UV-strålningen är filtrerad till låga nivåer.

Sunwell solrum byggs upp för att skapa en exklusiv känsla och komplett upplevelse. Kombinationen uppiggande solljus, skön värme, fläktande havsbris, behagliga dofter, lugnande bakgrundsljud och mjuk sand mellan tårna får besökare att slappna av och koppla bort vardagen.

Sunwell solrum är ett bra komplement för badanläggningen och hälsoföretag som vill erbjuda det ”lilla extra” till sina kunder och sticka ut bland konkurrenter.
Sunwell har installerat solrum på ett hundratal kommunala och privata äldreboenden där solljuset visar sig ha en mycket positiv inverkan på humöret hos de äldre samtidigt som personalen får mer energi över till vård och engagemang.
Det finns studie som påvisar 25% minskning av sjukfrånvaro på arbetsplatsen tack vare solljusterapi. Ljusterapi faller under friskvårdsaktiviteter godkända av Skatteverket som arbetsgivaren via friskvårdsbidrag kan erbjuda skattefritt till sina anställda. Solljusterapi finns även hos de stora friskvårdsleverantörerna som Benify, ActiWay, ePassi och Wellnet.

Sunwell solsimulator är diskret när den inte används och kan lätt smälta in i miljön på en arbetsplats eller i en offentlig miljö.