Gå direkt till innehåll
ZERO-X är en ny stilren allroundhörlur utrustad med senaste versionen av Bluetooth® 5.0.

SUPRA ZERO-X – Trådlös allroundhörlur

ZERO-X är en svettsäker hörlur med 8 timmars batteritid. Hörluren är likt tidigare modeller tillverkad av slitstarka och militärklassade material för maximal hållbarhet. Designen är stilren och den slutna konstruktionen förhindrar ljudläckage vilket förhöjer lyssnarens ljudupplevelse.

ZERO-X har en egenutvecklad, blixtsnabb och stabil uppkopplingsteknik kallad Quick´n easy Pairing. Den driftsäkra och trådlösa överföringen sker via Bluetooth® 5.0.

Hörluren är utvecklad för allroundbruk och har anpassats för att uppfylla kraven från dagens smartphones och tablets. Ljudbilden är framtagen och anpassad för all sorts musik och videostreaming.

Den egenutvecklade fjärrkontrollen har en integrerad digital mikrofon från MEMS Technology och är 100% störningsfri och har 360° ljudupptagningsförmåga.

SUPRA-kabeln har en slitstark ytterisolering och dragavlastningar av Kevlar®. Ledarna är tillverkade av syrefri koppar med en renhetsgrad på 7N.

SUPRA® uppfyller de militära kvalitetskraven från det svenska och amerikanska flygvapnet.

Produkter från Sound By Sweden distribueras via Instansia Nordic AB.

Inkluderade tillbehör:

• Öronproppar i silikon - 3 storlekar (S/M/L)
  • Sport Wings - 2 storlekar (S/M och M/L)
  • Kabelhanteringsklämmor (för längdjustering)
  • 360° roterbart clips
  • Laddkabel Micro USB

Tekniska specifikationer:

Drivenhet: Egenutvecklat 9mm dynamiskt med neodymium magnet, SBS9Dv.4
Frekvensrespons: 16Hz-22KHz
Impedans: 18 Ohm
Känslighet: 97dB @ 1KHz
Distorsion: < 3%
Kabel: SUPRA TPE-islolerad och Kevlar® förstärkt, syrefri 7N koppar
Mikrofon: Egenutvecklad med Digital MEMS-teknologi
Bluetooth version: Egenutvecklad ”Quick´n easy” funktionalitet via Bluetooth® 5.0
Ljudformat: AAC, SBC
Batterikapacitet: 8 timmars speltid
Skyddsnivå: Svett- och stötsäker
Vikt: 11.2g
Färger: Blackout, Whiteout
Rek. Pris: 499kr

Om Sound by Sweden

Sound by Sweden utvecklar klassledande ljudprodukter med svårslagen prestanda och kvalitet. Ny innovativ teknik, unika materialval och egenkontrollerad produktionskedja borgar för produkter av absolut världsklass. Utmärkelser som "Årets bästa hörlur", "Särskilt rekommenderade", "Bästa köp", "Testvinnare", "Bäst i test" styrker detta påstående. Vi har valt att kalla det New Generation of Sound.

Peter Romefors

Quality Manager

Patrik Dahlström

Nordic Distributor Instansia Nordic AB
Anders Svensson

Presskontakt COO Global

New Generation of Sound

Sound by Sweden är ett svenskt teknikföretag med fokus på innovativ teknik och producerar ljudprodukter till privatpersoner, företag och myndigheter. Spjutspetsteknologi kombineras med unika material som vittnar om hela designfilosofin och säkerställer klassledande produkter av högsta kvalitet och prestanda.

Teknisk kunskap och kvalitetskontroll härstammar från det kända svenska ingenjörsföretaget Jenving Technology AB, världsberömt för sitt varumärke SUPRA Cables, med över 40 års erfarenhet inom branschen.

Det här är anledningarna till att produkter från Sound by Sweden och SUPRA uppfyller kvalitetskraven för det militära flyget.

Sound by Sweden
Nygränd 5