Sustainable Business Hub tar hem en halv miljon kronor från Vinnova

Sustainable Business Hub har tilldelats 500 000 kr från Vinnova i planeringsbidrag med syfte att skriva en ansökan om ett tioårigt projekt för att bygga en excellent innovationsmiljö för lösningar inom energi, avfall, vatten och byggnadsautomation, belysning m m. Den byggs inom Sustainable Business Hubs starka nätverk som består av universitet, städer, kommunala bolag inom energi, VA och avfall samt miljöteknikföretag.

- Vi är väldigt glada att Vinnova ser potentialen och väljer att satsa på Skåne och vårt systemtänk kring Hållbara Städer. Vi ser framemot ett långsiktigt samarbete för innovation, tillväxt och god livsmiljö, säger Håkan Knutsson, VD för Sustainable Business Hub.

- Det här är en jättechans för Skåne och ett kvitto på att vi tänker rätt, säger Christian Lindfors, regionchef för Tyréns och bolagsordförande för Sustainable Business Hub.

- Satsningen landar perfekt i Region Skånes arbete med att bli Europas mest innovativa region 2020 och vårt speciella fokus kring Hållbara Städer, säger Gudmundur Kristjansson, vice VD, Näringsliv Skåne.

För ytterligare kommentarer, kontakta:

Håkan Knutsson, VD, Sustainable Business Hub

Christian Lindfors, regionchef, Tyréns

Gurdmundur Kristjansson, vice VD, Näringsliv Skåne

För mer information om ansökan, kontakta:

Per Simonsson, ansvarig för ansökan

• miljöteknikföretag
  • hållbara städer
  • energi
  • avfallshantering
  • vattenrening
  • innovationsmiljö

Sustainable Business Hub är ett affärsnätverk i södra Sverige som hjälper Cleantech-företag att öka sin konkurrenskraft och etablera sig på exportmarknaden. Nätverket består av mer än 100 medlemmar. Verksamheten drivs i ett bolag och ägs av medlemmarna.