Pressmeddelande -

Suzuki Garphyttan fördubblar sin kapacitet för tillverkning av ventilfjädertråd i Kina

Suzuki Garphyttan, med sina tillverkningsenheter i Sverige (huvudkontor), USA och Kina, är den världsledande tillverkaren av ventilfjädertråd. Fjädrar av ventilfjädertråd används i huvudsak i bilmotorer och transmissionsapplikationer.

Suzuki Garphyttan är ett helägt dotterbolag till Suzuki Metal i Japan och en del av Nippon Steel Group.

För att ytterligare förstärka sin världsledande position har Suzuki Garphyttan beslutat att öka produktionskapaciteten för ventilfjädertråd i Kina till 10 kton. Detta görs genom att investera i en andra produktionslinje i den kinesiska enheten i Suzhou utanför Shanghai. Den totala investeringskostnaden beräknas uppgå till 65 MSEK.

Efterfrågan på ventilfjädertråd i Kina har ökat mycket snabbt på senare år som en effekt av den starka tillväxten för biltillverkningen i Kina. Investeringen, som görs för att kunna möta den framtida efterfrågan i Kina, beräknas vara färdigställd under det 4:e kvartalet 2011.

För ytterligare detaljer:

Jan Pieters, CEO Suzuki Garphyttan Group, +46 706 742 974

Peter Baaske, President Suzuki Garphyttan Suzhou, +86 138 1613 1550

• tillverkning kina
  • produktion kina
  • ventilfjädertråd kina
  • fjädrar av ventilfjädertråd
  • ventilfjädertråd
  • suzuki garphyttan

Suzuki Garphyttan develops and manufactures advanced spring wire from various alloys for use mainly in combustion engines and transmissions, where the quality and performance requirements are extremely strict. The main applications are valve springs, transmission springs, piston rings and springs for fuel injection systems.

Maria Karlsson

Presskontakt Chief Communication Manager +46 70 645 14 14