Morten Voss och Stinne Knudsen formger åt Svedbergs

Aldrig har väl uttrycket less is more passat bättre. DK är en nyhet framtagen av Svedbergs i samarbete med de två danska formgivarna Morten Voss och Stinne Knudsen. Det är rent och avskalat. De raka linjerna ger en modern och exklusiv känsla. Detaljerna är arbetade vilket bland annat märks på de girade hörnen och lådornas inredning.

DK – SKANDINAVISK DESIGN

Morten Voss, som är självlärd, startade sin egen studio 1994 i Köpenhamn. Särskilt känd är han för bordet och möbelklassikern FlightDeck. Stinne Knudsen tog examen från Danmarks Designskola 2001 och har sedan dess arbetat med produktdesign och inredning. Tillsammans står han för de stora linjerna, hon för detaljerna och färgerna. Något som resulterat i nyheten DK.

– Det känns fantastiskt roligt att kunna knyta Morten och Stinne till Svedbergs, deras formspråk passar väldigt bra överens med våra ambitioner, säger Stefan Svensson, vVD på Svedbergs.

ALLT ANDAS KVALITET

DK är ännu en pusselbit i Svedbergs strategi att erbjuda kunderna en individuell badrumsmöbel. Valmöjligheterna är stora, från bredder till olika färger, tvättställ, bänkskivor och handtag.

Det finns också mycket att upptäcka bakom dörrar och lådor. Allt andas kvalitet.

För ytterligare information och bildmaterial, kontakta:
Kicki Ljungviken, 0321-53 30 12
kicki.ljungviken@svedbergs.se