Nu släpps Svedbergs massagebadkar R158 med fullständiga SPA-möjligheter

Gjutmarmorbadkaret R158 har länge varit en populär designfavorit hos Svedbergs kunder. Nu uppdateras karet med ett nytt massagesystem som tillval. Detta öppnar upp en helt ny värld av möjligheter. R158 kan nu fås med massageprogram, touchpanel, ljusterapi och en mängd andra funktioner. Och de som legat i ett vanligt bubbelbadkar innan, kommer att märka en viktig skillnad med Svedbergs nya massagesystem: tystnaden.

Tystnaden – en avgörande skillnad

Att bada i ett massagebadkar ska vara en avslappnande upplevelse. Något som länge stått i vägen för detta är oljudet som vanliga bubbelbadkar avger. Orsaken har varit (och är) att de gamla massagesystemen baseras på en högljudd luftpump. Oväsendet från denna är fullt jämförbar med en dammsugare eller en luftkompressor i ett garage.

Massagesystemet som levereras till R158 (och även dess systermodell R180) är istället konstruerat med en vattenpump. Tack vare detta har ljudnivån sänkts avsevärt och skänker lugn och ro till den som badar. Som tillval finns en särskild pumpstyrning. Den låter användaren kontrollera jetstrålarnas tryck och på så sätt kan ljudnivån sänkas ytterligare. Andra fördelar med en vattenpump är varmare bad eftersom det inte finns några luftbubblor som annars kyler vattnet.

Zonstyrd massage

Massagesystemet i R158 är uppbyggt kring olika massagezoner som är elektroniskt styrda. Genom olika massageprogram kan zonerna aktiveras var för sig, alla på en gång eller i olika intervaller. Fullt utrustat finns fem zoner med totalt 24 munstycken och 9 massageprogram. Allt från fotmassage till en vandrande helkroppsmassage är möjligt.

Full kontroll med touchpanel

Alla funktioner i R158 styrs med hjälp av en touchpanel. Förutom massageprogram kontrolleras även ljusterapi (en funktion som fyller badkaret med ett effektfullt ljus i olika färger) och vattentömning med touchpanelen. Bakom elektroniken finns ett säkerhetssystem med överfyllnadsskydd som kontrollerar sig självt 10 gånger varje sekund.

Att R158 styrs med touchpanelen ger även badkaret en renare design. Vred och andra detaljer som tidigare varit nödvändiga för att manövrera har tagits bort.

Gjutmarmor lämpar sig extra bra

R158 har alltid varit tillverkat i gjutmarmor. Ett material som verkligen låter formgivningen ta ut svängarna. Eller att hålla den extremt strikt och linjär som i R158:s fall. Nu när badkaret kan utrustas med ett massagesystem gör gjutmarmorn även att resultatet blir stabilt, vibrationsfritt och att badvattnet håller värmen.

• badkar
  • badrum