Se Svedbergs i nya säsongen av Roomservice på Kanal 5.

Se Svedbergs i nya säsongen av Roomservice på Kanal 5. Tre badrum växer fram från grunden.

Roomservice bygger hus från scratch!

I höst är Sveriges starkaste och mest uppskattade bygg- och inredningsprogram Roomservice tillbaka. Denna säsong får vi för första gången någonsin vara med när Johnnie, Mattias och Mija Kinning ska förverkliga många människors stora dröm. De ska då rita, bygga och inreda ett helt nytt hus på en naturskön tomt vid havet.

Roomservice är tillbaka med sin nittonde säsong och i höstens omgång får vi följa radarparet Johnnie och Mattias samt inredare Mija Kinnning då de i ett saltstänkt sommarsverige påbörjar ett nytt projekt. De ska då ta sig an det totala helhetsgreppet genom att designa, bygga och inreda ett helt nytt hus på en naturskön plats vid havet utanför Båstad. Vi är med från start när Mija sätter sig vid skissbordet för att planera och rita en villa som ska fungera för såväl den moderna familjen som det traditionella paret. Vi följer hela processen då huset byggs upp, trädgården planeras och uteplatser arrangeras. Givetvis får vi även, i varje program, se hur husets alla rum och boendeytor planeras och inreds. Huset kommer efter uppförande att säljas och överskott kommer att skänkas till Barncancerfonden.

Missa oss inte i höst på Kanal 5, torsdagar kl. 20.00 med start den 30 oktober.

Taggar

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.

Svedbergs – Rum för liv och lust

Svedbergs utvecklar, tillverkar och marknadsför möbler och tillbehör för hela badrummet. Företaget grundades 1920 i Dalstorp där huvudkontor och tillverkning lever kvar. Kunderna finns i hela Norden samt i Storbritannien. Aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm – Small Cap.
Läs mer på www.svedbergs.se

Svedbergs