SVEDBERGS NYHETER 2012.

Det finns många spännande nyheter att se fram emot när Svedbergs lanserar sitt badrumssortiment för 2012. I sortimentet finns flera nya produkter men även mindre förändringar som ändå gör stor skillnad.

Nyckelordet i arbetet har varit förfining. Vi har vridit och vänt på allt: konstruktioner, färgval, funktioner och mycket annat. Möbelserierna Joy, Indigo och Easy har fått nya utseenden och vårt duschsortiment finns nu i nya modeller och färger. Hela kollektionen presenteras i den nya Badrumsboken som nyligen hade premiär i badrumsbutiker runt om i Norden. Här är ett urval av alla nyheter:

Badkar av akryl.
Premiär för en ny serie med fem designade badkar av akryl. Karen tillverkas på Svedbergs egen anläggning i småländska Hällabäck där massagesystemet och elektroniken utvecklas och monteras. Ytskiktet av akryl gör karet tåligt och lättstädat. Karen kan fås med eller utan massage-system. En modell ur sortimentet är smarta Duschbadkar 150 som tar mycket litet utrymme i badrummet, perfekt att komplettera med en skärmvägg när man både vill kunna duscha och bada i karet!

Ny front på Joy.
Möbelserien Joy har fått en spännande liggande struktur som ger möbelserien extra karaktär. En ny trendfärg, ljus ek, har tillkommit och vi behåller färgen svart och vit i den nya, liggande strukturen. Lådorna har moderniserats med push open-funktion med dämpning. I serien finns också en ny ramspegel med LED-belysning, nya högskåp med plats att hänga kläder i.

Indigo får nya handfat.
Populära Indigoserien får två nya och trendriktiga tvättställ (Mist och Lagun) med lägre höjd som ligger helt rätt i tiden. Alla Indigomodeller får dessutom helt ny lådinredning i snygg, vit kulör.

Easy underdel nu med låda och i två nya färger.
På den prisvärda badrumsmöbeln Easys underdelar (55 och90 cmbreda) går det från och med 2012 att välja mellan dörrar eller låda. Easy finns nu också i två nya träfanér: ek och gråbets.

Nypremiär för Fasett duschkabin.
Duschkabinen Fasett har fått nytt utseende och en smartare konstruktion. Ett exempel är dörrarna som glider tyst och lätt tack vare dubbla boogievagnar på kullager och fjädring. Dessutom enkel att hålla ren tack vara sockeln som enkelt tas bort samt hjul under duschkaret.

Lyxig duschkabin med sits.
Att duscha i sitskabin är en extra härlig upplevelse och en nyhet som vi tror extra mycket på. Smart med uppfällbar sits, städvänlig och med blandare så greppvänliga att de blivit godkända av Reumatikerförbundet.

Duscha smart bakom skärmvägg.
Två nya duschar med skärmväggar introduceras. Labyrint och L skärmvägg är flexibla och smarta lösningar som passar speciellt bra i små badrum.

Ny form på nischduschen.
Vår nischdusch Fasett går att få i mått från 110 till 160 cm. Dörrarna glider tyst och smidigt och har aluminiumprofiler som gör dem extra stabila.

Snygga profiler får annan färg.
Profilerna på alla våra duschar går att få vitlackade eller i de nya färgerna matt aluminium och grafitgrå.

För mer information se svedbergs.se eller kontakta:
Dan Pettersson, produktchef
dan.pettersson@svedbergs.se

För bildmaterial kontakta:
Kicki Ljungviken
kicki.ljungviken@svedbergs.se

• badrumsinredning
  • badrum

Svedbergs är Nordens ledande badrumstillverkare med försäljning i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Storbritannien, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland och Ukraina. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland, där också merparten av produktionen sker. Svedbergs aktier är sedan den 3 oktober 1997 noterade vid Stockholms fondbörs.