Svedbergs badrumsserie Forma i egen NCS-kulör

Svedbergs sätter färg på årets badrumsmöbler

Nu går det att få Svedbergs badrumsserier Forma, DK och Stil i vilken kulör som helst. Någon har räknat ut att det finns 1 950 olika nyanser att välja mellan. Till förfogande finns hela NCS-skalan, en nästintill outtömlig glädjekälla för alla som gillar färg.

VÄLJ VALFRI NCS-FÄRG

De tre möbelserierna Forma, DK och Stil går nu att få i valfri färg mot pristillägg. Detsamma gäller om kunden väljer att kombinera någon av de serierna med SiD (Svedbergs individual Design). Perfekt för de som kanske älskar grönt, har lila som turfärg eller vill matcha sina gula badrumsväggar.

– Trenden i badrumsvärlden går mot att fler och fler vill skapa en individuell stil. Att då få välja färg på sina badrumsmöbler är en möjlighet vi tror och hoppas att många kommer att välja säger Stefan Svensson på Svedbergs.

ÖKAD VALFRIHET

Möjligheten att välja färg ökar den redan starka känslan av flexibilitet som genomsyrar Svedbergs sortiment. Kunden har sedan tidigare kunnat välja bredd och djup på underdel, handtag, tvättställ, bänkskiva och överdel. Nu adderas dessutom färgdimensionen.

– Vi har arbetat oerhört hårt med vårt sortiment de senaste åren och haft stora framgångar. Att nu också kunna erbjuda i stort sett obegränsade färgmöjligheter känns väldigt bra, avslutar Stefan.

Taggar

Svedbergs startades 1920 som bleckslageri men övergick 1962 till att tillverka badrumsskåp. Under sjuttiotalet utvecklades badrumsmöbler och under åttiotalet började dagens inriktning, att utveckla, tillverka och marknadsföra det kompletta badrummet under egna varumärket Svedbergs. Företaget är marknadsledande i Norden på badrumsmöbler och utvecklar hela tiden sortimentet för att täcka alla behov som konsumenten har i sitt badrum. Moderbolaget Svedbergs i Dalstorp AB bedriver sin verksamhet i Dalstorp, Västergötland där merparten av produktionen sker.

Svedbergs – Rum för liv och lust

Svedbergs utvecklar, tillverkar och marknadsför möbler och tillbehör för hela badrummet. Företaget grundades 1920 i Dalstorp där huvudkontor och tillverkning lever kvar. Kunderna finns i hela Norden samt i Storbritannien. Aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm – Small Cap.
Läs mer på www.svedbergs.se

Svedbergs