Sveland Djurförsäkringar förstärker ledningsgruppen med ny HR-chef

Sveland Djurförsäkringar med huvudkontor i Lund har rekryterat Åsa Jonsson till HR-chef.

-Vi ser mycket fram emot denna förstärkning i ledningsgruppen, Åsa har stor erfarenhet av liknande utvecklingsarbeten som vi nu genomför inom Sveland och kommer bland annat ha en viktig roll i vår ledarskapsutveckling samt vårt företagskulturella arbete, säger Pål Alfvegren VD på Sveland Djurförsäkringar

Åsa Jonsson kommer senast från företaget Parajett där hon varit HR-Chef sedan 2014, Åsa tillträder sin tjänst på Sveland den 1:a september.

Hållbart och kundägt

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige. Hållbart djurägande handlar om att förmedla expertkunskap, förebygga skador och undvika sjukdomar. Du ska känna dig trygg med att ha valt Sveland som ditt försäkringsbolag. Vi levererar när du behöver det, för att ge dig och ditt djur de bästa förutsättningarna, och om olyckan är framme. Svelands Stiftelse stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa.