Glenn Oredsson, ny ordförande i Sveland Djurförsäkringars styrelse.

Förändringar i Sveland Djurförsäkringars styrelse

Glenn Oredsson, lantmästare, egenföretagare och långvarig kund i bolaget, tar över ordförandeklubban i Sveland Djurförsäkringars styrelse efter avgående Mats Nilsson. Ny styrelseledamot är också Cecilia Näsman, hållbarhetsstrateg med bakgrund inom finanssektorn.

- Vår tidigare styrelse har fungerat bra med Mats Nilsson som varit ordförande sedan 2015. Mats har själv valt att avgå vid denna bolagsstämma. I vår målsättning att vara ett hållbart djurförsäkringsbolag har vi kompletterat vår styrelse med Cecilia Näsman som har stor kompetens inom hållbarhetsområdet, säger den nytillträdde styrelseordförande Glenn Oredsson.

Glenn Oredsson själv har suttit med i Sveland Djurförsäkringars styrelse sedan 2013 och varit vice ordförande det senaste året.

-Vi är ett relativt litet kundägt försäkringsbolag och det är viktigt med en styrelse som har en bred kompetensbas på en strategisk nivå, det känns därför bra att kunna addera till hållbarhetskompetens i styrelsen, säger Glenn Oredsson.

Om Sveland

Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renodlat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa. Vi hittar alltid rätt försäkring för hunden, katten, hästen och smådjuret.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.

Fredrik Lundgren

Presskontakt Affärsområdeschef - Affärsstöd 070 737 9660

Hållbart och kundägt

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige. Hållbart djurägande handlar om att förmedla expertkunskap, förebygga skador och undvika sjukdomar. Du ska känna dig trygg med att ha valt Sveland som ditt försäkringsbolag. Vi levererar när du behöver det, för att ge dig och ditt djur de bästa förutsättningarna, och om olyckan är framme. Svelands Stiftelse stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa.