Foto: Sveland Djurförsäkringar

Husdjursförsäkringar för hållbart djurägande – Granngården i samarbete med Sveland Djurförsäkringar

Sveland Djurförsäkringar och Granngården lanserar nu i dagarna husdjursförsäkringar till hund, katt och smådjur i ett nytt samarbete parterna emellan. Försäkringarna går under Granngårdens servicekoncept för husdjur – Husdjurshjälpen.

Engagerade experter med djuren i fokus

Både Granngården och Sveland har lång erfarenhet och besitter stor kunskap om djur. När det kommer till Husdjurshjälpens nya service sätter det även grunden för vad som behövs i en trygg djurförsäkring, och på sikt bättre djurhälsa.

– Det är glädjande att vi gör den här lanseringen tillsammans med Sveland, som är en av Sveriges största aktörer på djurförsäkringar, och som dessutom delar många av våra värderingar på Granngården, säger Olof Fransson vd på Granngården.

– Sveland är ett kundägt och värderingsdrivet djurförsäkringsbolag som i Granngården har hittat en partner som speglar mycket av det vi står för. Vår vision är att vara Sveriges bästa försäkringsbolag för hållbart djurägande och tillsammans med Granngården hoppas vi nå ut med vår kunskap och vårt engagemang för djurens bästa till fler djurägare, säger Linda Kreutz, vice vd på Sveland Djurförsäkringar.

Husdjursägaren erbjuds allt som behövs för ett friskt och välmående djur hos Granngården. Foder och tillskott, hygienartiklar och praktisk utrustning. Utöver ett komplett och kvalitativt sortiment jobbar kedjan även långsiktigt för att sprida kunskap – vilket också spelar roll för att förebygga skador och undvika sjukdomar – och där kommer Sveland in med sin expertis och erfarenhet som en perfekt partner.

För mer information vänligen kontakta:

Linda Kreutz, vice vd Sveland
E-post: linda.kreutz@sveland.se

Olof Fransson, vd Granngården
E-post: olof.fransson@granngarden.se

Om Sveland

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.