Linda Kreutz blir ny vd för Sveland Djurförsäkringar. Foto: Sveland Djurförsäkringar

Linda Kreutz ny vd för Sveland Djurförsäkringar

Sveland Djurförsäkringar har tidigare informerat om att nuvarande vd, Pål Alfvegren lämnar bolaget efter fullgjort uppdrag, och att ny vd ska tillsättas av bolagets styrelse. Ny vd för bolaget blir Linda Kreutz, som tidigare varit vice vd och affärsområdeschef för Sällskapsdjur. Linda har varit anställd i Sveland Djurförsäkringar under sex år och har haft flera ledande roller i bolaget; CFO, chef affärsstöd, och senast affärsområdeschef.

Bolaget har de senaste två åren genomfört större strukturella och strategiska förändringar, dessa har nu fastlagts och utgör en plattform för nästa fas. Nu ska den operativa verksamheten vidareutvecklas i linje med den strategiska plattformen.

– Vi från styrelsen är väldigt glada över att vi har möjlighet att göra en succession av vd-rollen med en intern rekrytering. Linda har varit med i bolaget under en tid och fått möjlighet att vara ansvarig för olika områden i organisationen, vilket gett henne en god kunskap om bolagets verksamhet. De senaste åren har Linda haft möjlighet att vara en del av den strukturella och strategiska förändring som bolagets ledning och styrelse genomfört. Dessa erfarenheter i kombination med Lindas stora kompetens och drivkraft i den operativa verksamheten, tror vi blir mycket bra för bolagets nästa fas, säger styrelseordförande Glenn Oredsson.

– Det är för mig en ära att få bli vd för detta fina bolag, ett kundägt bolag med fantastiska värderingar och utvecklingsmöjligheter. Vi har de senaste åren gått igenom nödvändiga strukturella och strategiska förändringar, vilka nu är på plats. Det känns riktigt roligt att nu få möjlighet, att tillsammans med övriga i ledningen och personalen, vidareutveckla bolaget utifrån denna nya plattform, säger Linda Kreutz.

Linda Kreutz tillträder rollen som vd den 1 maj.

Vid frågor vänligen kontakta Linda Kreutz på 046-276 92 40, eller Glenn Oredsson på 070-83 60 838.

Om Sveland

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.