​Säsongspremiär för Sveland Cup i Mora!

I helgen är det äntligen dags för säsongspremiären för Sveriges roligaste cup; Sveland Cup. En tävling för ponnyryttare i hoppning på regional nivå. Mora är först ut av fem zoner och 47 ryttare kommer till start.

Två kval och eventuellt en spännande final väntar de 47 ryttare som anmält sig till Sveland Cup som avgörs hos Mora Ridklubb i helgen. Från finalen i Mora går de bästa vidare till en riksfinal på Sundbyholm dit det kommer ryttare från hela Sverige. Där tävlar ryttarna om en träningshelg hos Sylve Söderstrand, före detta förbundskapten i hoppning.

Kontaktperson för press är Therese Wikström som har telefonnummer 0768-408216.

Startlistor finns på Equipe

Varmt välkomna!

Om Sveland

Sveland Djurförsäkringar är ett kundägt och renodlat djurförsäkringsbolag som grundades 1911. Vi utgör en gemenskap av hängivna djurägare i form av både medarbetare och försäkringstagare. Tillsammans hjälper vi varandra och bidrar till djurs hälsa. Vi hittar alltid rätt försäkring för hunden, katten, hästen och smådjuret.

Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.

Fredrik Lundgren

Presskontakt Affärsområdeschef - Affärsstöd 070 737 9660

Hållbart och kundägt

Vi ägs av våra kunder vilka är några av Sveriges nöjdaste. Ingen vinst plockas ut ur företaget. Allt görs för kundernas gemensamma bästa. Våra medarbetare är experter på djurförsäkringar och genom våra personliga ombud hjälper vi dig snabbt och kompetent när du behöver det som bäst. Nu strävar vi efter att bli det mest hållbara djurförsäkringsbolaget i Sverige. Hållbart djurägande handlar om att förmedla expertkunskap, förebygga skador och undvika sjukdomar. Du ska känna dig trygg med att ha valt Sveland som ditt försäkringsbolag. Vi levererar när du behöver det, för att ge dig och ditt djur de bästa förutsättningarna, och om olyckan är framme. Svelands Stiftelse stödjer forskning som har betydelse för djurs hälsa.