Lena Hillstedt har nyligen blivit invald till Sveland Djurförsäkringars styrelse. Foto: Granngården

Sveland Djurförsäkringar förstärker styrelsen med Lena Hillstedt

Till Sveland Djurförsäkringars styrelse har Granngårdens nordiska marknadschef, Lena Hillstedt, nyligen invalts. Lena förväntas bidra med strategiskt marknadsföringskunnande och kunskaper inom varumärkesbyggande.

Lena Hillstedt är sedan 2018 nordisk marknadschef för Felleskjöpet Detaljhandel Norden & Granngården och har tidigare arbetat för Skånemejerier och Pergo. Till Svelands styrelse tillför hon sin breda kompetens inom marknadsföring gentemot målgrupper som har ett stort natur- och djurintresse.

– Sveland är ett varumärke, precis som Granngården, som har en lång anrik historia med verksamhet nära människor och djur. De kulturella likheterna mellan företagen gjorde det lätt för mig att anta inbjudan till platsen i styrelsen, säger Lena Hillstedt.

Hon trycker på att hur viktigt ett hållbart djurägande är för oss alla, inte bara nu, utan även framöver.

– Våra djur ger oss människor en påminnelse om att värna om alla levande varelser. Svelands företagsvärderingar är mycket sunda och jag tycker att det ska bli intressant att vara med på den spännande framtid Sveland går till mötes.

Marknadskommunikationen och dess kanalstrategier och tankar om kundresor är ytterligare kompetens som Lena tillför Svelands styrelse.

– Detta nytillskott till styrelsen ger oss ökad kompetens inom framförallt marknadsföring, varumärkesstrategi, samt stora kunskaper i att kommunicera ur ett målgruppsperspektiv. Vi stärker nu våra förutsättningar för att kunna vara ett riktigt konkurrenskraftigt, kundägt och hållbart djurförsäkringsbolag på 2020-talet och framåt, säger Pål Alfvegren, vd på Sveland Djurförsäkringar.

Om Sveland Djurförsäkringar

Sveland Djurförsäkringar är ett ömsesidigt försäkringsbolag, vilket innebär att det är kundägt och att det inte är vinstutdelande. Huvudkontoret ligger i Lund.
Läs mer om Sveland Djurförsäkringar på www.sveland.se eller följ oss på Facebook.