På bilden, Madeleine Holmlind, Handläggare för HSA och SITHS

Med rätt inställning så löser sig allt

Madeleine Holmlind är en tjej på 28 år som för ett halvår sedan tog sitt pick och pack och lämnade Falköping för nya äventyr i Uppsala tillsammans med sin sambo. Hon beskriver sig själv som en energisk, positiv och glad person som på fritiden tycker om att dansa bugg. Madeleine började hos Ombudsavdelningen under hösten 2020 och axlar redan rollen som handläggare för HSA och SITHS som ett riktigt proffs.

Hur ser en typisk arbetsdag ut?
– Jag börjar alltid dagen med att starta alla program, kika igenom mejlen och se över vad som ska göras under dagen. Min primära arbetsuppgift är att handlägga ärenden och support som kunder kommer in med. Det kan vara allt från beställning eller utlämning av SITHS-kort, uppläggning av personposter i HSA-katalogen samt uppläggning av vårdenheter och vårdgivare. Mestadels av min arbetstid sitter jag i telefon, svara på kundernas frågor och löser eventuella problem. Det trillar in nya ärenden hela tiden samt nya kunder som upptäckt oss och behöver certifikat, så vi har alltid något att göra vilket är väldigt roligt.

Vad är det bästa med att jobba på Svensk e-identitet?
– Att jobba på Svensk e-identitet är både utvecklande och utmanande vilket jag tycker är kul. Det är härliga kollegor med en bra dynamik kring avdelningarna som tillsammans utvecklar företaget och pushar varandra mot framgång. Bolaget är ständigt i utveckling och det är roligt att få vara med och bygga ett stort och starkt företag.

Om du skulle rekommendera Svensk e-identitet som arbetsplats vad skulle du lyfta fram då?
– Glädjen, kollegorna, sammanhållningen och ett starkt varumärke. Det här är en arbetsplats där man känner sig behövd och man behöver inte ha så mycket kunskap sedan tidigare för att lyckas.

Vi bygger ett starkt team
– Vi är fyra nya på Ombudsavdelningen som börjat inom loppet av några månader. Att tillhöra ett nytt team som lär sig saker ihop tycker jag är väldigt roligt. Vi startar lite på ny kula allihop, både de som jobbar här sedan tidigare samt vi som är nya.

Madeleine Holmlind
Handläggare för HSA och SITHS