För Magnus Möllerström, säljchef hos Svensk e-identitet, är det självklart att nattvandra.

Trygghet är mer än säkra inloggningar

Med två kontor mitt på gågatan i Uppsala och som tongivande aktör inom säkerhetsbranschen är det självklart för Svensk e-identitet att stötta projekt som Nattvandring.nu i Uppsala.

Frågan om ökad otrygghet i Uppsala centrum har under en tid varit omdebatterad både lokalt och nationellt där olika åtgärder nu diskuteras och prioriteras.

Fast, egentligen är det ganska enkelt, enligt vår säljchef Magnus Möllerström som är vandringsledare för gruppen Nattvandring.nu Uppsala City:

- Fler vuxna behöver ta sitt ansvar och vara mer närvarande. Om du bara går ut på stan en enda kväll har du gjort mer än de flesta, menar Magnus.

Han berättar vidare att det inte är vare sig svårt eller riskabelt att nattvandra:

- Vi är till för är att observera och larma om det behövs – men framförallt för att synas, lugna, trösta, ta hand om fulla ungdomar och kanske följa med någon en bit på vägen hem. Vi har nära kontakt med polisen om det skulle inträffa något, men något värre än slagsmål och fylla har jag aldrig varit med om. Många gånger räcker det att gå fram och distrahera för att lugna ner situationen.

Vem som helst är varmt välkommen att följa med Magnus och hans kollegor.

Anmälan sker på webben eller i kontakt direkt med Magnus:

Förresten! Här om veckan blev Magnus och Nattvandring.nu uppmärksammade i SVT Uppsala, kolla gärna: