LB-Hus slår nya försäljningsrekord

LB-Hus slår nya försäljningsrekord

Under januari-augusti 2021 fördubblade LB-Hus sin styckehusförsäljning, jämfört med samma period förra året.

"Det är otroliga siffror! Vi har på ett bra sätt lyckats nå ut på den heta bostadsmarknaden som råder för tillfället, vilket helt klart är ett resultat av ett mycket bra erbjudande av en konkurrenskraftig produkt, skickliga säljare och engagerade medarbetare.” säger Mikael Lindhe, Marknads- och Försäljningschef för LB-Hus. ”Vi har under de senaste månaderna tagit ytterligare marknadsandelar, och som enskilt varumärke är nu LB-Hus Sveriges sjätte största husleverantör.”

Även affärsområdet Grupphus, med LB-Hus lösningar för tomt med nyckelfärdiga stycke-, rad- och parhus, har gått starkt den senare tiden. Affärsområdet har en betydligt högre volym än förra året. ”Ett långsiktigt och välplanerat arbete tillsammans med samarbetspartners, har lett till att vi nu har fler projekt i gång än någonsin tidigare.” säger Magnus Göting, Chef för Grupphusutveckling och B2B. ”Med vårt erbjudande om välplanerade och prisvärda hus slog vi försäljningsrekord förra verksamhetsåret, och vi ser redan nu att vi är på väg på mot ännu bättre siffror det här verksamhetsåret, då flera av projekten har startats med stark försäljning.”

Svensk Husproduktion AB, med varumärkena LB-Hus, Trivselhus och Movehome, är Sveriges största aktör inom styckehussegmentet och på stark frammarsch även inom grupphussegmentet.

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB och Trivselhus AB, är Sveriges näst största småhuskoncern. Koncernen har en omsättning på ca 1,5 miljard kronor och sysselsätter drygt 350 medarbetare. Tillverkning sker i två av Sveriges modernaste husfabriker, i skånska Bromölla och i småländska Landsbro. Svensk Husproduktion AB verkar inom tre affärsområden: Styckehus, med nyckelfärdiga villor till privatkunder, Grupphus som, på egen mark eller i samarbete med externa markägare, erbjuder nyckelfärdiga stycke-, rad- eller parhus samt B2B med försäljning av prefabricerade byggsatser, eller totalentreprenader, till professionella bostadsutvecklare. Bolagets mest kända varumärken är LB-Hus, Trivselhus och Movehome