Anneli Johansson: ”Jag ser arbetet med Hållbarhet, Kommunikation och Marknad som viktiga byggstenar i koncernens fortsatta utveckling.”

Svensk Husproduktion förstärker med ny tjänst för hållbarhet

Anneli Johansson har utsetts till ansvarig för Hållbarhet, Kommunikation och Marknad, samt ny medlem i koncernledningen för Svensk Husproduktion. Koncernen är med varumärkena Trivselhus, LB-Hus och Movehome Sveriges största aktör inom styckehussegmentet. Förstärkningen är ett naturligt led bolagets snabba tillväxt.

Anneli Johansson, tidigare Affärschef Projekt Trivselhus, har rekryterats till den nya tjänsten som koncernansvarig för Hållbarhet, Kommunikation och Marknad. Hon kommer att ingå i koncernledningen och får det övergripande ansvaret att vidareutveckla och driva arbetet inom dessa områden framåt.

”Det är viktigt att koncernen tar ett kliv framåt i vårt hållbarhetsarbete, och samtidigt stärker vår position på marknaden genom intern och extern kommunikation. Vi ser ett ökat behov av att driva dessa nära sammankopplade frågor och jag är övertygad om att det kommer att bidra positivt till utvecklingen av Svensk Husproduktion. Jag är därför mycket glad att kunna välkomna Anneli Johansson i koncernledningen”, säger Stefan Holmberg, Koncernchef Svensk Husproduktion.

Anneli Johansson har arbetat i olika roller inom Trivselhus sedan 2014, senast som Affärschef Projekt och innan det som Affärschef för Movehome. Hon har en lång erfarenhet av småhusbranschen, har jobbat nära hållbarhetsfrågor inom Trivselhus och brinner för kommunikation.

”Jag ser fram emot att tillträda tjänsten och ser den som en viktig byggsten i koncernens utveckling. Det är stora frågor som bär med sig en ödmjukhet gentemot det arbete som ligger framför oss, men samtidigt är det en fantastiskt rolig och spännande resa att vara med på”, säger Anneli Johansson.

Anneli Johansson tillträder tjänsten i början av 2022.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Stefan Holmberg, Koncernchef Svensk Husproduktion, 070-556 46 32, stefan.holmberg@svenskhusproduktion.se

Anneli Johansson, chef Marknad, Kommunikation och Hållbarhet 070-369 97 61, anneli.johansson@trivselhus.se

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB och Trivselhus AB, är Sveriges näst största småhuskoncern. Koncernen har en omsättning på ca 1,5 miljard kronor och sysselsätter drygt 350 medarbetare. Tillverkning sker i två av Sveriges modernaste husfabriker, i skånska Bromölla och i småländska Landsbro. Svensk Husproduktion AB verkar inom tre affärsområden: Styckehus, med nyckelfärdiga villor till privatkunder, Grupphus som, på egen mark eller i samarbete med externa markägare, erbjuder nyckelfärdiga stycke-, rad- eller parhus samt B2B med försäljning av prefabricerade byggsatser, eller totalentreprenader, till professionella bostadsutvecklare. Bolagets mest kända varumärken är LB-Hus, Trivselhus och Movehome