Inredning i huset utförd av Trendenser

Trivselhus satsar framåt och öppnar nytt visningshus på Husknuten i Göteborg

Nu öppnar Trivselhus dörrarna till ett nytt visningshus på den permanenta husutställningen Husknuten i Göteborg. På området finns en mängd olika visningshus byggda av några av Sveriges mest populära hustillverkare. I visningshuset får blivande husköpare möjlighet att få tips och råd på sin husresa.

- Husknuten är en viktig och central samlingsplats för intresserade huskunder i hela södra Sverige vilket gör denna satsning extra intressant för oss, säger Mikael R Olsson, affärschef för Trivselhus. Vi ser att vindarna blåser lite mer positivt igen efter en extremt tuff period för husbranschen. Fler och fler människor börjar återigen drömma om att bygga hus. Och ett besök i ett visningshus där man själv kan uppleva husets standard och kvalitet är ett ypperligt tillfälle att bestämma vilken hustillverkare man ska satsa på.

Trivselhus har anlitat inredaren Frida Ramstedt, som också driver bloggen trendenser.se, för materialval, möblering och inredning av visningshuset. Frida har låtit färgsättningen inspireras av västkustens klipplandskap där de brungrå tonerna i granit och gnejs löper som en röd tråd i allt från fasadkulören till val av köksluckor, möbler och interiöra detaljer.

- Det är många beslut som ska fattas när man bygger en ny bostad, säger Frida Ramstedt. Allt ifrån val av fasad, tak och fönster till ytterdörr och utebelysning. För att inte tala om golv och ytskikt, kök- och badrumsinredning, val av innerdörrar, lister, med mera. Det kan kännas överväldigande och därför är det så bra att Husknuten finns dit man kan gå för att fysiskt känna och klämma på olika alternativ innan man bestämmer sig.

Trivselhus nya visningshus är öppet för allmänheten under Husknutens ordinarie öppettider måndag till torsdag samt söndag. Husmodellen heter Villa Malevik och är ett 2-planshus i modern stil med 5 sovrum och en boarea på 203 kvm. På området har även Trivselhus systervarumärke Movehome nyligen uppfört ett visningshus.