Svensk Solenergi får nya kläder

Branschföreningen har under de sista månaderna byggt en helt ny grafisk profil. Därför kan vi nu presentera vår nya logotyp.

– Arbetet med den nya grafiska profilen pågår för fullt och är en del av en förändringsprocess som vår branschförening befinner sig i. Detta för att hålla jämna steg med den otroligt snabba utvecklingen som pågår i solenergibranschen, säger Veronica Hörner Kloo, kommunikatör på Svensk Solenergi.

Under våren kommer föreningen även att gå live med en helt ny hemsida.

Men först vill vi presentera vår nya logotyp:

Logotypen symboliserar ett kraftslag, eller en bransch, i ständig rörelse. Symbolen tar olika former och uttryck i ögat på betraktaren. Formen på symbolen representerar solen (det gula) och jorden (grönt) samt den gröna energi som solen ger. Att ha färger som går i gult och grönt är naturligt för en bransch som verkar för den energiomställning som krävs för framtidens klimat och miljö.

Den grafiska profilen och hemsidan tas fram i samarbete med kommunikationsbyrån Hjärtat i Åre.

– Vi på Hjärtat har skissat på ett antal olika idéer och logotyper som vi presenterat. Målet var att ta fram en logtyp med stark symbolik och tydlig igenkänning. Det har varit ett grundligt arbete och en givande process där vi tillsammans via ganska många olika förslag jobbat oss fram till det slutliga resultatet, säger Jonas Kullman, Creative Director på Hjärtat.

MER INFORMATION

Presskontakt Svensk Solenergi:

Veronica Hörner Kloo, kommunikatör
E-post: veronica@svensksolenergi.se

Länk till nya logotypen

• Energifrågor

• solenergi
  • logotyp
  • solceller
  • svensk solenergi

Svensk Solenergi är en branschorganisation med cirka 260 medlemsföretag. På medlemmarna ställs krav på kvalitet och hållbarhet.