Designsatsning av KF Fastigheter och Stockholm-Bromma flygplats

Ett av Sveriges viktigaste kulturhistoriska byggnadsminnen ska nu återupplivas. 1936 ritade arkitekt Paul Hedqvist hangarbyggnaderna vid Stockholm-Bromma flygplats. Nu bygger KF Fastigheter om de gamla hangarerna och Bromma Center, Stockholms modernaste köpcenter. I utvecklingen kommer stor vikt att läggas design. Nutida design-Sverige ska få vara med att prägla framtidens köpcenter. Först ut i detta samarbete är Nina Jobs. Kom på pressträff imorgon torsdag kl. 11.00 och upplev det kommersiella samarbetet mellan en designer och ett fastighetsbolag. På plats finns även Nina Jobs. – Jag har haft Bromma flygplats dåtida arkitektur som utgångspunkt när jag skapat denna multiprodukt, Brommaskålen, säger Nina Jobs. Tid och plats: Den 11 maj klockan 11.00, Malmö Aviations lounge, Stockholm-Bromma flygplats. Vi bjuder på lunchtallrik. Efter träffen finns det också möjlighet för enskilda intervjuer. Hör gärna av er innan om ni har något specifikt intresse. Medverkande: Marie Louise Reinius, Flygplatschef LFV Stockholm-Bromma flygplats Veronica Palmgren, Chef för Centrumhandel Nina Jobs, designer OSA: Med namn senast den 10 maj till Christina Karlegran 0702-99 80 41 eller christina.karlegran@kff.se YTTERLIGARE INFORMATION Christina Karlegran, pressansvarig KF Fastigheter, 070-299 80 41 Niclas Härenstam, presschef LFV Stockholm-Bromma flygplats, 0708-91 64 01