Sveriges bästa design utsedd. 11 bidrag belönas med utmärkelsen Design S

Sveriges bästa design är utsedd. Totalt delades det ut 11 stycken Design S för Sveriges bästa design när det var premiär för Swedish Design Awards på Designens hus i Stockholm på torsdagskvällen. Företag, designers och designlösningar som belönas med utmärkelsen Design S är: Ava bordssystem Materia Märta Friman Blossa, årgångsglögg V&S Group Blidholm Vagnemark Design Ergon grips cykelhandtag RTI Sports Ergonomidesign. Ergorapido, dammsugare Electrolux Electrolux. Free Skiing, skidguide. Choucas Förlag Frankenstein Stockholm IKEA drömkök webb-kampanj, del 1&2. IKEA Forsman & Bodenfors PincHouse, typhus PincHouse PincHouse POC Helmets and Armour, alpin utrustning POC Sweden POC Sweden Rescuerunner, räddningsfarkost. Sjöräddningssällskapet Fredrik Falkman Volvo YCC, konceptbil Volvo Car Corp Elna Holmberg Lena Ekelund Camilla Palmertz Eva-Lisa Andersson Tatiana Butowitsch-Temm Maria Widell-Christiansen Anna Rosén Cindy Charwick Maria Uggla Woodeye träskanner. Innovativ Vision. Björn Åke Sköld Design S - Swedish Design Award Swedish Design Award är en ny designutmärkelse som skapats av Stiftelsen Svensk Industridesign (SVID), Svensk Form och Sveriges Reklamförbund. Den nya svenska designutmärkelsen fokuserar på problemlösning med design - oavsett designdisciplin. Utställningen med de nominerade bidragen Swedish Design Award ska på turné med premiär i Washington i anslutning till öppnandet av Sveriges nya svenska ambassad. Pressbilder kommer under dagen att läggas ut på www.svenskform.se. För att ladda ner bilder uppge Användarnamn: yellow och Lösenord: yellow. ____________________________________________________ Stefan Nilsson Marknadschef/Marketing manager Svensk Form/The Swedish Society of Crafts and Design FORM Designtidskriften Holmamiralens väg 2 111 49 Stockholm Tel: +46 (0)8 463 31 97 Mobil: +46 (0)702 45 14 41 www.svenskform.se

• Skönhet