Första styrelsemötet för Svensk Handel Stil

Svensk Handel Stils nya branschstyrelse ska bestämma inriktningen på den fortsatta verksamheten, fungera som bollplank och referensgrupp åt kanslichefen, samt identifiera och prioritera viktiga frågor som Svensk Handel Stil ska driva. Det beslutades på styrelsens första sammanträde i slutet av maj. Följande personer ingår i branschstyrelsen för Svensk Handel Stil: Göran Blomberg, koncernekonomichef, RNB, Ingela Larsson, administrativ chef, Nilson Group, Anders Jaeger, styrelseordförande, Intersport, Fredrik Johanson, Sverigechef, JC, Pär Johanson, Sverigechef, H&M och Lars Stenberg, vd, MQ. Dessutom ingår från Stils förra styrelse: Kerstin Berry, Forsgrens Skor, Ann-Christin Hedebrant, Thun’s, Mikael Hillenfjärd, Stjärnkompaniet/Eurosko, Lars Olof Larsson, Elga’s Boutique och Mikael Sandström, Mich. Sandström (ordförande). De senare är samtliga vd och ägare i sina respektive bolag. För kommentarer kontakta Svensk Handel Stil, Kanslichefen Maria Sandow, telefon 08-672 76 94; mobil 070-794 87 18 alternativt Mikael Sandström, telefon 070-564 03 80 eller 0492-120 34